crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 620745

Časopis

Autori: Mihić, Ivana; Huić, Aleksandra
Naslov: Uloga potrebe za emocijama u pokazivanju ljubavi muškaraca i žena
( The role of need for affect in the ways men and women show love to each other )
Izvornik: Primenjena psihologija (1821-0147) 3 (2012); 279-294
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: potreba za emocijama; emocije; izbegavanje; prilaženje emocijama; bračni odnosi; rodne razlike
( need for affect; emotions; approach; avoidance; marital relations; gender differences )
Sažetak:
Potreba za emocijama predstavlja generalnu tendenciju ka prilaženju ili izbegavanju emocija i emotivnih sadržajima i situacijama. Istraživanje prikazano ovim radom jedno je od prvih u kom se uloga potrebe za emocijama posmatra u kontekstu socijalnih relacija, u ovom slučaju braka. Cilj istraživanja bio je da se proceni značaj potrebe za emocijama za doživljaj bliskosti u partnerskoj vezi, način pokazivanja ljubavi i percepciju partnerovih načina pokazivanja ljubavi. Takođe, ispitivane su i rodne razlike u strukturi potrebe za emocijama, te u relacijama ranije pomenutih varijabli. Uzorak istraživanja činilo je 456 parova. Primenjena je skraćena verzija Skale potrebe za emocijama (Huić, 2012), Skala ljubavi (Braiker & Kelley, 1979) i Skala pokazivanja ljubavi (Huić, Kamenov i Jugović, 2010). Rezultati potvrđuju dvofaktrsku strukturu potrebe za emocijama i kod muškaraca i kod žena. Dimenzija prilaženja emocijama pozitivno korelira sa doživljajem bliskosti u braku i većim brojem različitih načina pokazivanja ljubavi partneru, dok obrnuto važi za dimenziju izbegavanja emocija. Izraženija potreba za prilaženjem emocijama takođe vodi tendenciji da se primećuje više različitih načina na koji partner pokazuje ljubav. Rezultati ukazuju na to da potreba za emocijama igra značajnu ulogu u bračnoj relaciji i otvaraju značajna pitanja za dalja istraživanja. Istovremeno, uočene razlike između muškaraca i žena impliciraju značaj razmatranja rodne perspektive u daljim studijama potrebe za emocijama.
Projekt / tema: 130-1301422-1420
Izvorni jezik: Srpski
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Uloga potrebe za emocijama u pokazivanju ljubavi muškaraca i žena
Upisao u CROSBI: Aleksandra Huić (ahuic@ffzg.hr), 5. Ožu. 2013. u 15:37 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4