Autori: Šojat-Bikić, Maja; Mašić, Boris
Naslov: Evaluacija izložbe Dobro mi došel prijatel – Viki Glovacki na temelju provedenog istraživanja među posjetiteljima/korisnicima
( Evaluation of the exhibition You're very welcome, old friend - Viki Glovacki pursuant to research among visitors / consumers )
Izvornik: Informatica museologica (0350-2325) 37 (2006), 1-4; 125-132
Ključne riječi: izložba; Viki Glovacki; Muzej grada Zagreba; multimedija; evaluacija
( exhibition; Viki Glovacki; Zagreb City Museum; multimedia; evaluation )
Istraživanja posjetitelja/korisnika muzeja vrlo su važna kao podloga za planiranje i osmišljavanje muzejskih projekata. U radu se iznose rezultati prvog ispitivanja korisnika provedenog u Muzeju grada Zagreba i to u sklopu izložbenog projekta Dobro mi došel prijatel – Viki Glovacki (2006. god.). Zamišljena i realizirana kao interaktivno, multimedijalno uprizorenje scenskog vremeplova, s deset audio-vizualnih instalacija, izložba je oživjela atmosferu zabavnog života Zagreba sredine 20. stoljeća i rekonstruirala pozornice na kojima je nastupao Viki Glovacki. Istraživanje je trebalo odgovoriti na pitanja kako su posjetitelji doživjeli izložbu, jesu li imali predznanja o temi izložbe, jesu li na izložbi koristili multimedijalnu digitalnu tehnologiju, imaju li potrebna predznanja za njeno korištenje, kako su saznali za izložbu te koje su njihove demografske značajke. Iz rezultata istraživanja razvidno je kako u promišljanju prezentacije muzejske građe moramo poći od činjenice da posjetitelje najviše privlače sadržaji u kojima su oni izravno ili neizravno uključeni, bilo kao aktivni sudionici i svjedoci vremena, bilo kao interesna skupina kojoj izloženo posreduje u tumačenju i shvaćanju suvremenog. Nadalje, nameće nam se individualiziran i personaliziran pristup obrazlaganja izloženog, jer su posjetitelji, sudeći prema rezultatima istraživanja, skloniji jezgrovitom i kratkom prenošenju informacija kroz prisan i sentimentalno–narativan oblik komuniciranja, nego kroz interaktivan i studiozan pristup konzumiranju ponuđenog sadržaja. O tome svjedoči i vrlo mali broj ispitanika koji je koristio računalnu bazu podataka o Vikiju Glovackom (Vikipediju).
Kategorija: Stručni
Informacijske i komunikacijske znanosti
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE