crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 621951

Zbornik radova

Autori: Rački, Željko
Naslov: Mjerenje kreativnosti kao skupa definiranih oblika ponašanja
( Measuring creativity as a set of predefined behaviours )
Izvornik: DANI psihologije (18 ; 2012 ; Zadar) Sažetci priopćenja = Paper summaries / XVIII. dani psihologije u Zadru / Penezić, Zvjezdan, Ćubela Adorić, Vera, Ombla, Jelena, Slišković, Ana, Sorić, Ana, Valerjev, Pavle, Vulić-Prtorić, Anita (ur.). - Zadar : Zadar: Sveučilište, Odjel za psihologiju , 2012. 134-134 (ISBN: 978-953-7237-34-9).
Skup: XVIII. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU 18TH PSYCHOLOGY DAYS IN ZADAR MEĐUNARODNI ZNANSTVENO-STRUČNI SKUP
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 24-26.05.2012.
Ključne riječi: kreativnost u djece i adolescenata; mjerenje
( creativity in children and adolescents; measurement )
Sažetak:
Cilj je ovoga priopćenja prikazati pristup mjerenju kreativnosti temeljen na konsenzusnoj procjeni i suvremenim postavkama u mjerenju osobina i sposobnosti. Kreativnost operacionalizirana kao za nju indikativni oblici ponašanja, neposredno je dostupna istraživanju. Svako je pojedinačno kreativno ponašanje moguće razlikovati po stupnju tipičnosti za kreativnost, složenosti, potrebnom znanju, intelektualnom i emocionalnom angažmanu, rodnoj i dobnoj primjerenosti te učestalosti. Dodatno, svako od kreativnih ponašanja je cijenjeno (prestižno) ili bezvrijedno u kontekstu u kojemu se javlja, socijalno poželjno ili nepoželjno (npr. slikanje ili grafiti?), jeftino ili skupo (zahtijeva ili ne zahtijeva financijska ili druga sredstva) itd. Shvatimo li kreativnost u bilo kojoj osobi kao specifičnu idiosinkratsku konstelaciju pojedinačnih oblika ponašanja, ukupnu vrijednost ili veličinu kreativnosti te osobe moguće je, poznavajući što čini tj. kako se ponaša, izraziti neovisno o prosjeku skupine kojoj pripada a na temelju karakteristika ponašanja koja pokazuje i koje su unaprijed poznate. Konstelacija je kreativnih ponašanja za osobu predvidiva i djelomično sadržajno specifična. Takav radikalan pristup razumijevanju i mjerenju kreativnosti kao pojedinačnih za kreativnost indikativnih oblika ponašanja prati suvremena poimanja o mjerenju osobina i sposobnosti. Naglaskom na kreativnost kao ponašanje (proces) uklanjaju se iz jednadžbe mjerenja kreativnosti nepoznanice kvalitativnih karakteristika proizvoda (produkta procesa) i psiholozima vraća u fokus kreativnost kao opažljivo i dobrim dijelom mjerljivo i predvidivo ponašanje. Prethodnim istraživanjima, intervjuima, opažanjem ponašanja djece, pregledom literature i prikupljanjem komentara školskih stručnih suradnika prikupljen je skup od 313 različitih oblika kreativnih ponašanja djece i adolescenata u slobodno vrijeme izvan škole. Psiholozi koji rade s djecom te dobi procijenili su sva ponašanja na ljestvici od sedam stupnjeva uspoređujući jedno ponašanje s drugim na indikativnosti (tipičnosti) ponašanja za kreativnost (N = 9 ; α = .96 ; RMSEAjednofaktorsko rješenje = .073, RMSEA 90% = 0.053-0.094). Studenti su psihologije svako ponašanje procijenili na preostalim karakteristikama. Rezultati govore u prilog mogućnosti razlikovanja kreativnih ponašanja na nizu karakteristika, što otvara priliku za drugačiji pristup njenom mjerenju u osobi. Istraživanje i mjerenje kreativnosti kao ponašanja u djece i adolescenata ima izuzetnu vrijednost u svim situacijama odgoja i obrazovanja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Željko Rački (zracki@ufos.hr), 13. Ožu. 2013. u 14:28 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4