Obrazovanje kao dijalektiĉki odnos kulture i prirode (CROSBI ID 595421)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jukić, Renata
hrvatski
Obrazovanje kao dijalektiĉki odnos kulture i prirode
Suvremeni ĉovjek (Homo sapiens sapiens), rezultat je dugotrajne i sloţene biološke evolucije. Definiramo li ga samo biološkim obiljeţjima (genotipom i fenotipom), oduzimamo mu njegovu ljudskost. Antropolozi upravo kulturu smatraju definirajućim obiljeţjem roda Homo. Temelj hijerarhijskog diskursa tijela i uma, prirode i kulture, moţemo naći u kartezijanskom dualizmu. Ta dvojnost je samo prividna, u stvarnosti priroda i kultura nisu konkurirajuće, nego upotpunjujuće, harmonizirajuće cjeline. Dijalektiĉki odnos kulture i prirode, problemi i proturjeĉnosti koje se suoĉavaju kao antiteze, rezultiraju novim razumijevanjima svijeta u kojima posreduje upravo ĉin obrazovanja.
obrazovanje; dijalektiĉki odnos; kultura; priroda
nije evidentirano
engleski
Education as a Dialectical Relationship between Culture and Nature
nije evidentirano
education; dialectical relationship; culture; nature
nije evidentirano
Podaci o prilogu
151-158.
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija i kultura
Posavec, K., Sablić, M.
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo
978-953-99167-7-8
Podaci o skupu
Drugi kongres pedagoga Hrvatske: Pedagogija i kultura
predavanje
24.09.2012-26.09.2012
Opatija, Hrvatska