crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 623176

Časopis

Autori: Jukić, Renata
Naslov: Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika
( Teacher's methodology style and tact as a stimulus for the pupil's creativity )
Izvornik: Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 7 (2010), 2; 291-306
Vrsta rada: pregledni rad
Ključne riječi: kurikulum; kreativnost; nastavničke kompetencije; metodički stil; nastavnički takt
( curriculum; creativity; teaching competences; methodology style; teaching tact )
Sažetak:
Kreativnost kao psihološki, socijalni, ali i pedagoški fenomen ima izrazito pozitivan utjecaj na razvitak cjelokupne osobnosti djeteta. Najveća slabost tradicionalne nastave odnosi se na nedovoljnu aktivnost učenika, preferiranje kognitivnog razvoja učenikove ličnosti, te deficijentnost nastavnih strategija. Takva nastava ne potiče i ne razvija više mentalne procese kao ni kreativnost učenika. Osnovna didaktička pretpostavka za kreativan rad u školi osposobljenost je nastavnika i otvorenost škole za stvaralaštvo. Pitanje postavljeno u ovom radu je koje nastavničke kompetencije i socijalno-metodički kontakti potiču "toplu i kreativnu" atmosferu, a što odgojno-obrazovne situacije može učiniti neozbiljnima, socijalno neučinkovitima ili nedopuštenima u ime metodičke slobode i kreativnosti. Uzmemo li u obzir znanstvene spoznaje s područja psihologije, sociologije, pedagogije, kreativnost nećemo shvaćati isključivo kao urođeni fenomen, već kao vještinu koja se može proučavati i bolje razumjeti, identificirati i umnažati, a zatim ju prenositi i na osnovu toga identificirati „alate” koji mogu obogatiti rad svakog nastavnika. Uvažavajući zahtjeve suvremene pedagogije i vremena u kojem živimo nužno je pristupiti kurikulumskim reformama prateći kontekst globalnih društvenih i obrazovnih reformi, operacionalizirati odgojne i obrazovne postupke kojima se potiče kreativnost, te navedene obrasce ugraditi u kurikulum socijalnih kompetencija.
Projekt / tema: 130-1301761-1765 / Kurikulum socijalnih kompetencija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Metodički stil i takt nastavnika kao poticaj kreativnosti učenika
Upisao u CROSBI: Renata Jukić (rjukic@ffos.hr), 25. Ožu. 2013. u 10:22 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4