crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 625563

Zbornik radova

Autori: Rački, Željko
Naslov: Kako budući učitelji i edukacijski psiholozi vrednuju obrasce kreativnosti u dječaka i djevojčica: Smjernice za razvoj kreatinvosti u odgojno-obrazovnom kontekstu
( How future teachers and educational psychologists evaluate creativity in girls and boys: guidelines for development of creativity in educational context )
Izvornik: 21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA 21st RAMIRO AND ZORAN BUJAS DAYS Sažeci priopćenja, Book of abstracts / Kuterovac Jagodić, G., Erceg Jugović, I., Huić, A. (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet, Zagreb , 2013. 183-183 (ISBN: 978-953-175-463-7).
Skup: 21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
Mjesto i datum: ZAGREB, HRVATSKA, 11.-13. travnja 2013
Ključne riječi: kreativnost u djece i adolescenata; mjerenje kreativnosti
( creativity in children and adolescents; measurement of creativity )
Sažetak:
Cilj ovog istraživanja bio je vrednovati identične obrasce stupnjevanih kreativnih ponašanja kada su oni prisutni u dječaka odnosno djevojčica. Prikupljeni je skup od 313 ponašanja koja djeca osnovnoškolske dobi spontano pokazuju, procijenilo ukupno 9 edukacijskih psihologa na ljestvici od 7 stupnjeva uspoređujući jedno ponašanje s drugim na indikativnosti (tipičnosti) ponašanja za kreativnost (N = 9 ; α = .96 ; RMSEA=.073, RMSEA 90% = 0.053-0.094). Ponašanja su podijeljena u kvintile po indikativnosti za kreativnost. Oblikovana su 64 opisa imaginarnog djeteta. Svaki se opis tj. „dijete“ sastojalo od različitih ponašanja (oko 5 ponašanja po opisu) iz istog kvintila (ukupno 13, 13, 13, 13 i 12 djece iz 1. – 5. kvintila). U prvom su podistraživanju sudjelovali budući učitelji razredne nastave u Osijeku (N = 108) koji su nezavisno procijenili 64 opisa koji su bili prethodno rodno definirani kao Dječaci odnosno Djevojčice po stupnju (1-7) kreativnosti i inteligencije koje pokazuju. U drugom su podistraživanju, nakon godine dana, sudjelovali budući učitelji razredne nastave u Slavonskom Brodu (N = 40). Iste su opise ponašanja, napisane u rodno neutralnom obliku, procijenili po stupnju kreativnosti i inteligencije koje opisano dijete pokazuje, uz zahtjev da odrede radi li se u opisu o dječaku ili djevojčici. Dakle, na dva su načina na dva uzorka s razmakom od godine dana utvrđene mjere kreativnosti i inteligencije djeteta iz opisa. Utvrđeno je značajno pozitivno slaganje učitelja i psihologa u tome što je kreativnost, ali i u kojoj je mjeri kreativnost određenog stupnja i vrste primjerena dječacima odnosno djevojčicama. Tri podistraživanja s drugačijim nacrtima konvergiraju prema zajedničkom nalazu rodne pristranosti sadašnjih i budućih obrazovnih djelatnika u procjeni kreativnosti u dječaka i djevojčica, sukladno populacijskim razlikama žena i muškaraca u Hrvatskoj.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Željko Rački (zracki@ufos.hr), 14. Tra. 2013. u 21:33 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4