crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 625985

Zbornik radova

Autori: Hanzec, Ivana; Maričić, Antonija; Štambuk, Marina
Naslov: Što nastavnici misle - zašto učenici i studenti varaju?
( What teachers think - why students cheat? )
Izvornik: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet, Zagreb , 2013. 227-227.
Skup: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 11-13.04.2013.
Ključne riječi: učeničko/studentsko varanje; razlozi varanja iz perspektive nastavnika; prevencija
( student cheating; reasons for cheating from the teachers' perspective; prevention )
Sažetak:
Temelj svake prevencije, pa tako i prevencije učeničkog/studentskog varanja, je utvrđivanje uzroka promatrane pojave. Dosadašnja istraživanja uzroka varanja ispitivala su najčešće učenike i studente koji su gotovo uvijek kao jedan od eksternalnih razloga navodili nastavnike, odnosno njihov pristup učenicima/studentima i organizaciji ispitnih situacija. Za kvalitetno planiranje prevencije stoga je važno upoznati i perspektivu samih nastavnika: što oni misle o razlozima varanja, vide li sebe kao jedan od uzroka ili odgovornost pripisuju društvu te učenicima/studentima. Kako bismo odgovorili na ovo pitanje, proveli smo on-line istraživanje na prigodnom uzorku nastavnika (N=400). Zanimalo nas je hoće li se razlikovati procjene nastavnika ovisno o tome jesu li zaposleni u osnovnoj, srednjoj školi ili na fakultetu, zatim procjene nastavnika različitog radnog staža te nastavnica u odnosu na njihove muške kolege. Rezultati su pokazali kako su nastavnici svih triju razina obrazovanja skloniji razloge varanja pripisivati faktorima vezanim uz organizaciju ispitne situacije i sankcioniranje varanja nego faktorima vezanim uz učenike/studente. Usto, nastavnici na fakultetu manje su skloni pripisivati razloge varanja faktorima vezanim uz učenike nego oni u osnovnoj školi. S tim razlozima se najmanje slažu nastavnici s najduljim radnim stažem (duljim od 20 godina) i statistički značajno razlikuju od nastavnika s najkraćim radnim stažem (do 5 godina) koji o tome imaju neutralan stav (niti se slažu niti ne slažu s tvrdnjama). Razlike s obzirom na spol nisu se pokazale značajnima. Dobiveni rezultati su interpretirani u smjeru važnosti nastavničke uloge u razvoju strategija prevencije i nošenja s problem učeničkog i studentskog nepoštenja na svim razinama obrazovanja.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Ivana Hanzec (ihanzec@hrstud.hr), 18. Tra. 2013. u 09:24 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4