crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 625987

Zbornik radova

Autori: Reić Ercegovac, Ina; Koludrović, Morana
Naslov: Dobne i spolne razlike u školskoj motivaciji učenika
( Age and gender differences in school motivation )
Izvornik: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.). - Zagreba : Filozofski fakultet , 2013. 186-186 (ISBN: 978-953-175-463-7).
Skup: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 11-13. 4. 2013.
Ključne riječi: školska motivacija; ciljne orijentacije; dob; spol
( school motivation; goal orientation; age; gender )
Sažetak:
Jedan od imperativa suvremene škole je strukturirati nastavu koja će uvažavati razvojne specifičnosti i potrebe učenika uključujući i motivacijske čimbenike. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati dobne i spolne razlike u ciljnim orijentacijama učenika, te ispitati odnos motivacije i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 652 učenika i učenica šestih i osmih razreda osnovne škole te prvih i četvrtih razreda srednje škole. Korišten je upitnik općih podataka te prevedena inačica Inventara školske motivacije (McInerney i Sinclair, 1992) koji se temelji na multidimenzionalnom modelu školske motivacije, a uključuje osam ciljnih orijentacija (zadatak, zalaganje, kompeticija, dominacija, pripadanje, briga za druge, pohvale i nagrade). Provedena CFA pokazala je dobro slaganje modela s osam osnovnih faktora te su u skladu s tim formirani ukupni rezultati za osam subskala ciljnih orijentacija koje su pokazale zadovoljavajuću pouzdanost. Rezultati su pokazali značajne dobne i spolne razlike u većini ciljnih orijentacija, pri čemu su učenice postigle značajno više rezultate u usmjerenosti na zadatak, zalaganju i brizi za druge, dok su učenici u odnosu na učenice postigli značajno više rezultate u kompeticiji, dominaciji i nagradama kao ciljnim orijentacijama. U većini ciljnih orijentacija utvrđene su značajne dobne razlike uz evidentan trend opadanja svih aspekata motivacije s porastom dobi. S obzirom na školski uspjeh, rezultati su pokazali da nema razlike među učenicima različitog uspjeha u procjenama dominacije, brige za druge, pohvala i nagrada kao ciljnim orijentacijama, dok su oni odličnog uspjeha postigli značajno više rezultate na ciljnim orijentacijama zadatak i zalaganje. Dobiveni rezultati podupiru multidimenzionalni model školske motivacije, a praktične implikacije dobivenih rezultata za odgojno-obrazovnu praksu proizlaze iz jasno utvrđenih spolnih razlika u ciljnim orijentacijama kao i dobnih specifičnosti u motivaciji učenika.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Ina Reić-Ercegovac (inareic@ffst.hr), 18. Tra. 2013. u 09:39 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4