Dobne i spolne razlike u školskoj motivaciji učenika (CROSBI ID 596026)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Reić Ercegovac, Ina ; Koludrović, Morana
hrvatski
Dobne i spolne razlike u školskoj motivaciji učenika
Jedan od imperativa suvremene škole je strukturirati nastavu koja će uvažavati razvojne specifičnosti i potrebe učenika uključujući i motivacijske čimbenike. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati dobne i spolne razlike u ciljnim orijentacijama učenika, te ispitati odnos motivacije i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 652 učenika i učenica šestih i osmih razreda osnovne škole te prvih i četvrtih razreda srednje škole. Korišten je upitnik općih podataka te prevedena inačica Inventara školske motivacije (McInerney i Sinclair, 1992) koji se temelji na multidimenzionalnom modelu školske motivacije, a uključuje osam ciljnih orijentacija (zadatak, zalaganje, kompeticija, dominacija, pripadanje, briga za druge, pohvale i nagrade). Provedena CFA pokazala je dobro slaganje modela s osam osnovnih faktora te su u skladu s tim formirani ukupni rezultati za osam subskala ciljnih orijentacija koje su pokazale zadovoljavajuću pouzdanost. Rezultati su pokazali značajne dobne i spolne razlike u većini ciljnih orijentacija, pri čemu su učenice postigle značajno više rezultate u usmjerenosti na zadatak, zalaganju i brizi za druge, dok su učenici u odnosu na učenice postigli značajno više rezultate u kompeticiji, dominaciji i nagradama kao ciljnim orijentacijama. U većini ciljnih orijentacija utvrđene su značajne dobne razlike uz evidentan trend opadanja svih aspekata motivacije s porastom dobi. S obzirom na školski uspjeh, rezultati su pokazali da nema razlike među učenicima različitog uspjeha u procjenama dominacije, brige za druge, pohvala i nagrada kao ciljnim orijentacijama, dok su oni odličnog uspjeha postigli značajno više rezultate na ciljnim orijentacijama zadatak i zalaganje. Dobiveni rezultati podupiru multidimenzionalni model školske motivacije, a praktične implikacije dobivenih rezultata za odgojno-obrazovnu praksu proizlaze iz jasno utvrđenih spolnih razlika u ciljnim orijentacijama kao i dobnih specifičnosti u motivaciji učenika.
školska motivacija; ciljne orijentacije; dob; spol
nije evidentirano
engleski
Age and gender differences in school motivation
nije evidentirano
school motivation; goal orientation; age; gender
nije evidentirano
Podaci o prilogu
186-186.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja
Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra
Zagreb:
978-953-175-463-7
Podaci o skupu
21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
predavanje
11.04.2013-13.04.2013
Zagreb, Hrvatska