crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 626164

Zbornik radova

Autori: Marušić, Iris
Naslov: Uloga ličnosti, samopoimanja i motivacije u odabiru kognitivnih strategija učenja
( The role of personality, self-concept and motivation in the choice of cognitive learning strategies )
Izvornik: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, G., Erceg Jugović, I., Huić, A. (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet , 2013. 166 (ISBN: 978-953-175-463-7).
Skup: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 11-13. 4. 2013
Ključne riječi: ličnost; samopoimanje; motivacija; kognitivne stragtegije učenja
( personality; self-copncept; motivation; cognitive learning strategies )
Sažetak:
Sposobnost regulacije vlastitog procesa učenja najvažniji je element kompetencije “učiti kako učiti”, temeljne kompetencije potrebne za cjeloživotno učenje. Znanje o odrednicama procesa samoregulacije učenja zbog toga je od izuzetne važnosti za razvoj ove kompetencije u školskom kontekstu. Cilj ovog istraživanja bio je odrediti povezanost osobina ličnosti, samopoimanja, ciljnih orijentacija i motivacijskih strategija samoregulacije učenja s kongitivnim strategijama površinskog i dubinskog procesiranja informacija, te metakognitivne kontrole. Istraživanje je provedeno na uzorku od 610 učenika 8. razreda iz 36 osnovnih škola grada Zagreba i Zagrebačke županije. U istraživanju je primijenjen BFI upitnik za djecu (John & Srivastava, 1999) koji procjenjuje pet dimenzija ličnosti, skale matematičkog, verbalnog, školskog te općeg samopoimanja iz upitnika SDQ II (Marsh, 1990), skale ciljne orijentacije na učenje i na izvedbu iz upitnika PALS (Midgley i sur., 2000), te skale kognitivnih i motivacijskih strategija učenja iz Upitnika kognitivnih i motivacijskih komponenti samoreguliranog učenja (Lončarić, 2008). Hijerarhijskom regresijskom analizom ispitan je doprinos osobina ličnosti, samopoimanja, ciljnih orijentacija te motivacijskih strategija učenja objašnjenju varijance proaktivnih strategija dubinskog procesiranja i metakognitivne kontrole, te defanzivne strategije površinskog procesiranja. Rezultati pokazuju da izraženije dubinsko procesiranje pokazuju učenici otvoreniji k iskustvu, boljeg školskog pojma o sebi, s izraženijom ciljnom orijentacijom na učenje te motivacijskim strategijama poticanja učenja, ali i zaštite samopoštovanja. Metakognitivni ciklus kontrole pokazao se povezanim sa sličnim adaptivnim sklopom ličnosti, samopoimanja i motivacije. Veću metakognitivnu kontrolu iskazuju učenici izraženijom ugodnošću, školskim pojmom o sebi, ciljnom orijentacijom na učenje te motivacijskom strategijom poticanja učenja. S druge strane, defanzivnom obrascu površinskog procesiranja skloniji su učenici višeg neuroticizma, manje otvorenosti i lošijeg školskog samopoimanja koji više koriste defanzivnu motivacijsku strategiju zaštite samopoštovanja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 100-1001677-0938
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Iris Marusic (iris@idi.hr), 19. Tra. 2013. u 17:19 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4