crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 626374

Zbornik radova

Autori: Brekalo, Katarina; Pavlin-Bernardić, Nina
Naslov: Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja
( Elementary school students' and their parents' attitudes toward mathematics )
Izvornik: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu , 2013. 220-220 (ISBN: 978-953-175-463-7).
Skup: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 11.-13. 04. 2013.
Ključne riječi: učenici; stavovi; matematika; samopoštovanje
( students; attitudes; math; self-esteem )
Sažetak:
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost stavova učenika prema matematici, straha učenika od matematike, samopoštovanja učenika, ocjene učenika iz matematike na polugodištu, te obrazovanja i stavova njihovih roditelja prema matematici. U istraživanju je sudjelovalo 80 učenika sedmog i osmog razreda triju zagrebačkih osnovnih škola (44 djevojčice i 36 dječaka), te 160 njihovih roditelja (80 očeva i 80 majki). Korištena su tri mjerna instrumenta: Ljestvica za ispitivanje stavova i uvjerenja o matematici (Vlahović-Štetić, Rovan i Arambašić, 2005), Ljestvica za ispitivanje straha od matematike (Vlahović-Štetić, Rovan i Arambašić, 2005), te Coopersmithov upitnik samopoštovanja. Pokazalo se da je stav učenika prema matematici značajno pozitivno povezan sa stavom roditelja prema matematici, obrazovanjem majke i ocjenom iz matematike, te negativno sa strahom od matematike. Strah učenika od matematike značajno je negativno povezan s gotovo svim varijablama, osim sa spolom i razredom učenika. Ocjena učenika iz matematike na polugodištu također je značajno povezana sa svim varijablama, osim spola i razreda učenika. Rezultati ovog istraživanja, primjenom hijerarhijske regresijske analize, pokazuju značajan doprinos stava majke prema matematici i straha od matematike u predviđanju stava učenika prema matematici: učenici čije su majke imale pozitivan stav prema matematici, te učenici koji su imali manji strah od matematike, imali su pozitivniji stav prema matematici. Prediktorske varijable objašnjavaju ukupno 37.9% varijance stava učenika prema matematici. Također, pronađen je i statistički značajan doprinos obrazovanja oca, te stava učenika prema matematici u predviđanju ocjene učenika iz matematike na polugodištu: učenici čiji je otac imao više obrazovanje, te učenici čiji je vlastiti stav prema matematici bio pozitivniji, imali su više ocjene iz matematike na polugodištu. Prediktorske varijable objašnjavaju ukupno 46.3% varijance ocjene iz matematike na polugodištu.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 130-1301676-1357
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Nina Pavlin Bernardić (nbernardi@ffzg.hr), 22. Tra. 2013. u 09:40 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4