Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja (CROSBI ID 596101)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Brekalo, Katarina ; Pavlin-Bernardić, Nina Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 220-220

Podaci o odgovornosti

Brekalo, Katarina ; Pavlin-Bernardić, Nina

hrvatski

Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost stavova učenika prema matematici, straha učenika od matematike, samopoštovanja učenika, ocjene učenika iz matematike na polugodištu, te obrazovanja i stavova njihovih roditelja prema matematici. U istraživanju je sudjelovalo 80 učenika sedmog i osmog razreda triju zagrebačkih osnovnih škola (44 djevojčice i 36 dječaka), te 160 njihovih roditelja (80 očeva i 80 majki). Korištena su tri mjerna instrumenta: Ljestvica za ispitivanje stavova i uvjerenja o matematici (Vlahović-Štetić, Rovan i Arambašić, 2005), Ljestvica za ispitivanje straha od matematike (Vlahović-Štetić, Rovan i Arambašić, 2005), te Coopersmithov upitnik samopoštovanja. Pokazalo se da je stav učenika prema matematici značajno pozitivno povezan sa stavom roditelja prema matematici, obrazovanjem majke i ocjenom iz matematike, te negativno sa strahom od matematike. Strah učenika od matematike značajno je negativno povezan s gotovo svim varijablama, osim sa spolom i razredom učenika. Ocjena učenika iz matematike na polugodištu također je značajno povezana sa svim varijablama, osim spola i razreda učenika. Rezultati ovog istraživanja, primjenom hijerarhijske regresijske analize, pokazuju značajan doprinos stava majke prema matematici i straha od matematike u predviđanju stava učenika prema matematici: učenici čije su majke imale pozitivan stav prema matematici, te učenici koji su imali manji strah od matematike, imali su pozitivniji stav prema matematici. Prediktorske varijable objašnjavaju ukupno 37.9% varijance stava učenika prema matematici. Također, pronađen je i statistički značajan doprinos obrazovanja oca, te stava učenika prema matematici u predviđanju ocjene učenika iz matematike na polugodištu: učenici čiji je otac imao više obrazovanje, te učenici čiji je vlastiti stav prema matematici bio pozitivniji, imali su više ocjene iz matematike na polugodištu. Prediktorske varijable objašnjavaju ukupno 46.3% varijance ocjene iz matematike na polugodištu.

učenici; stavovi; matematika; samopoštovanje

nije evidentirano

engleski

Elementary school students' and their parents' attitudes toward mathematics

nije evidentirano

students; attitudes; math; self-esteem

nije evidentirano

Podaci o prilogu

220-220.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

21. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Sažeci priopćenja

Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-463-7

Podaci o skupu

21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

poster

11.04.2013-13.04.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija