crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 626504

Zbornik radova

Autori: Živčić-Bećirević, Ivanka; Juretić, Jasminka; Jakovčić, Ines
Naslov: Uloga kognitivnih faktora u objašnjenju anksioznosti i depresivnosti studenata
( The role of cognitive factors in the explanation of anxiety and depression in college students )
Izvornik: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa, sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet u Zagrebu , 2013. 104-104 (ISBN: 978-953-175-463-7).
Skup: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 11.- 13.04.2013.
Ključne riječi: automatske misli; percepcija neuspjeha; studenti; depresivnost; anksioznost
( automatic thoughts; perception of failure; college students; depression; anxiety )
Sažetak:
Rezultati novijih istraživanja upućuju na značajno povećanje psiholoških problema studenata na većini sveučilišta u svijetu, a posebno upozoravaju na podvostručen broj depresivnih studenata u posljednjih 10 godina, te trostruko povećanje incidencije suicidalnih pokušaja. Cilj istraživanja bio je utvrditi zastupljenost anksioznih i depresivnih simptoma kod studenata na početku studija te kroz 3 godine praćenja. Također se željelo provjeriti u kojoj mjeri kognitivni faktori (atribucije neuspjeha, te učestalost negativnih automatskih misli pri učenju i polaganju ispita) pridonose izraženosti simptoma. Reprezentativnim uzorkom obuhvaćena su 492 studenta prve godine studija različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci, od čega 60% djevojaka. Primijenjena je Skala depresivnosti (BDI-II), Skala anksioznosti (BAI), Skala negativnih automatskih misli pri učenju i polaganju ispita te procjena atribucije akademskog neuspjeha. Iako rezultati upućuju na relativno slabu prosječnu izraženost simptoma na početku studija, utvrđeno je da 50% studenata ima povišen rezultat na skali anksioznosti, 23% studenata ima značajno povišene depresivne simptome, dok 7% njih navodi suicidalna razmišljanja. Simptomi su najizraženiji na 2. godini studija pa je stoga provedena hijerarhijska regresijska analiza kojom se provjerio doprinos kognitivnih varijabli objašnjenju varijance depresivnosti i anksioznosti studenata na 2. godini, nakon kontrole neuroticizma. Rezultati su pokazali da ispitane varijable zajedno objašnjavaju 47% varijance depresivnosti i 49% varijance anksioznosti. Utvrđeno je da su percepcija neuspjeha kao gubitka te negativne automatske misli koje odražavaju strah od razočarenja roditelja značajan pozitivan prediktor depresivnosti. S druge strane, percepcija akademskog neuspjeha kao prijetnje i kao izazova značajno objašnjava varijancu anksioznosti, kao i negativne automatske misli koje odražavaju strah od neuspjeha i strah od razočarenja roditelja. Pozitivne i ohrabrujuće automatske misli su značajan negativan prediktor i anksioznih i depresivnih simptoma. Rezultati su u skladu s kognitivnim modelom psihičkih poremećaja te upućuju na potrebu kognitivnih intervencija u radu s anksioznim i depresivnim studentima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 009-1301675-0854
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Jasminka Juretić (jasminka2@ffri.hr), 23. Tra. 2013. u 10:21 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4