Odrednice agresivnosti kod studenata (CROSBI ID 596126)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Živčić-Bećirević, Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja
hrvatski
Odrednice agresivnosti kod studenata
Cilj rada bio je provjeriti promjene u agresivnosti tijekom trogodišnjeg longitudinalnog istraživanja, spolne razlike u njezinoj izraženosti, povezanost s drugim psihološim problemima studenata, kao i doprinos nekih roditeljskih varijabli objašnjenju varijance agresivnosti kod studenata. Ispitivanjem je obuhvaćeno 485 studenata Sveučilišta u Rijeci, a primijenjena je subskala agresivnosti (Young Adult Self-Report, YASR ; Achenbach, 1997), subskala neuroticizma Upitnika petofaktorskog modela ličnosti (BFI), subskala obiteljskih problema Ljestvice prilagodbe na fakultet (CAS ; Anton i Reed, 1991), Upitnik privrženosti roditeljima, te Upitnik roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje kojim se ispituje roditeljska podrška i kontrola. Dobiveni rezultati upućuju da su prosječne izraženosti agresivnosti slične onima koje se navode u priručniku autora, dobivenima na američkim uzorcima mladih između 18 i 27 godina. U skladu s nalazima drugih autora, potvrđene su značajne spolne razlike koje upućuju na jače izraženu agresivnost kod djevojaka. Trogodišnjim praćenjem studenata utvrđeno je da je agresivnost najizraženija na 2. godini studija te da je značajno povezana s anksioznosti, depresivnosti i izraženosti psihosomatskih simptoma kod studenata. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da, nakon kontrole neuroticizma, percepcija obiteljskih problema i opterećenost njima značajno pridonose agresivnosti kod djevojaka. S druge strane, agresivnost mladića značajno objašnjavaju roditeljska podrška (negativni prediktor) i roditeljska kontrola (pozitivni prediktor). Dimenzije privrženosti roditeljima nisu se pokazale kao značajan faktor u objašnjenju agresivnosti studenata. Rezultati upućuju da roditeljsko uključivanje u fakultetsko funkcioniranje može imati različitu ulogu za mladiće i djevojke.
agresivnost; privrženost roditeljima; percepcija obiteljskih problema; anksioznost; depresivnost; psihosomatski simptomi
nije evidentirano
engleski
Determinants of aggression in college students
nije evidentirano
agressiveness; attachment to parents; perception of family problems; anxiety; depression; psychosomatic symptoms
nije evidentirano
Podaci o prilogu
100-100.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa, sažeci priopćenja
Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-175-463-7
Podaci o skupu
21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA
predavanje
11.04.2013-13.04.2013
Zagreb, Hrvatska