Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Promjene u školskom uspjehu i konfliktima s roditeljima u ranoj adolescenciji. (CROSBI ID 596239)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Brković, Irma ; Levpušček Puklek, Melita ; Keresteš, Gordana Promjene u školskom uspjehu i konfliktima s roditeljima u ranoj adolescenciji. // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Program i sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 127-127

Podaci o odgovornosti

Brković, Irma ; Levpušček Puklek, Melita ; Keresteš, Gordana

hrvatski

Promjene u školskom uspjehu i konfliktima s roditeljima u ranoj adolescenciji.

Promjene u školskom uspjehu i sve učestaliji konflikti djece i roditelja ubrajaju se u najistaknutije promjene u ranoj adolescenciji. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti kako se u razdoblju od 4. do 8. razreda osnovne škole mijenjaju školske ocjene i učestalost konflikata roditelj-dijete u različitim područjima (škola i učenje, provođenje slobodnog vremena, obavljanje kućanskih poslova, moralna pitanja), jesu li te promjene linearne ili su više izražene u nekim dijelovima tog razdoblja te razlikuju li se obrasci ovih promjena za dječake i djevojčice. Primjenom kohortno-sekvencijalnog nacrta istraživanja s tri točke mjerenja pratili smo 851 dijete i njihove roditelje. Primjena longitudinalnih višerazinskih analiza omogućila je utvrđivanje parametara razvojnih promjena u petogodišnjem razdoblju te spolnih razlika u obliku i nagibu razvojnih krivulja. Utvrđeno je da se školske ocjene značajno smanjuju. To smanjenje najveće je između 4. i 5. razreda, a sa svakom sljedećom godinom postaje sve manje, iako ostaje značajno sve do 8. razreda. Djevojčice kontinuirano imaju bolje ocjene i manji stupanj smanjenja ocjena nego dječaci. Učestalost konflikata djece i roditelja vezanih uz školu i učenje se u razdoblju od 4. do 8. razreda linearno povećava, pri čemu je taj porast veći za dječake nego za djevojčice. Konflikti oko tema vezanih za kućne poslove i obiteljski život, provođenje slobodnog vremena i moralna pitanja se također značajno povećavaju, ali podjednako za dječake i djevojčice. Analiza općih spolnih razlika pokazuje da su konflikti djece i roditelja oko kućnih poslova učestaliji s djevojčicama, a oko tema vezanih uz školu i moralnih tema s dječacima. Učestalost konflikata vezanih uz provođenje slobodnog vremena podjednaka je za djecu oba spola. Rezultati sugeriraju da je razdoblje rane adolescencije obilježeno nizom promjena u kvaliteti funkcioniranja adolescenata u obitelji i školi te pokazuju razlike u razvoju dječaka i djevojčica.

konflikti roditelja i adolescenata; školski uspjeh; kohortno-sekvencijalni nacrt

nije evidentirano

engleski

Changes in academic achievement and school-related conflict parent-adolescent conflict in early adolescence

nije evidentirano

parent-adolescent conflict; academic achievement; cohort-sequential design

nije evidentirano

Podaci o prilogu

127-127.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

21. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Program i sažeci priopćenja

Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra

Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-463-7

Podaci o skupu

21. DANI RAMIRA I ZORANA BUJASA

predavanje

11.04.2013-13.04.2013

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija