Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Samoprocjena ponašanja adolescenata na različitim razinama poremećaja u ponašanju (CROSBI ID 192588)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Vlah, Nataša Samoprocjena ponašanja adolescenata na različitim razinama poremećaja u ponašanju // Napredak (Zagreb), 154 (2013), 1-2; 149-166

Podaci o odgovornosti

Vlah, Nataša

hrvatski

Samoprocjena ponašanja adolescenata na različitim razinama poremećaja u ponašanju

Cilj rada je utvrditi razlike u samoprocjenama socijalnog ponašanja adolescenata na procijenjenim različitim razinama poremećaja u ponašanju. Teorijsko polazište za razumijevanje samoprocjena ponašanja su stupnjevi moralnosti karakteristični za adolescenciju promatrani u Kohlbergovoj teoriji moralnog razvoja. Stratificirani grupni uzorak čine adolescenti iz osam strukovnih škola u Rijeci (N=1125 ; 63% muških ; M=16, 46 godina ; SD=1, 01). Tijekom nastave su ispunjavali Skalu samoprocjene socijalnog ponašanja (Vlah i sur. u tisku). Skala sadržava 23 para pridjeva za samoprocjenu ponašanja semantičkim diferencijalom koji formiraju tri subskale: konvencionalonost, samoisticanje i socijabilnost. Razrednici su Upitnikom za razrednike (Vlah, 2010) klasificirali adolescente na kontinuumu različitih razina poremećaja u ponašanju. Rezultati potkrepljuju Kohlbergovu teoriju moralnog razvoja u adolescenciji. Adolescenti kod kojih je procijenjen rizik, razvijenost ili uznapredovalost poremećaja u ponašanju svoje ponašanje procjenjuju nekonvencionalnim. Potvrđuju se dosadašnja istraživanja prema kojima konvencionalnost može biti protektivni faktor.

adolescenti; Kohlbergova teorija moralnog razvoja; konvencionalnost; poremećaji u ponašanju; samoprocjena ponašanja

The aim was to find out adolescent's social behavior self-assesment differences between assesed levels of different behavioral disorders. The theoretical basis for behavior self-assessment understanding are degrees of adolescence morality characteristics observed in terms of Kohlberg theory of moral development. Stratified group sample is made by adolescents from eight vocational schools in Rijeka (N = 1125, 63% male, M = 16.46 years, SD = 1.01). They filled Scale of self-assessment of social behavior of adolescents (Vlah and all., 2012. in press) in their classes. The scale contains 23 pairs of adjectives for self-assesment of social behavior by semantic differential wich forms three subscales: Conventionality, Self-promotion and Sociability. Form Tutors assesed adolescent’s overall behavior by Form Tutors Questionnaire (Vlah, 2010a.) and classified adolescents on the continuum of levels of different behavioral disorders. The results support the Kohlberg theory of moral development in adolescence. Adolescents who are assesed a) in the risk group, b) in the group of developed behavioral disorders and c) in the group of of savage behavioral disorders, self-assesed their behavior a

engleski

Self-assesment of Adolescents on the Levels of Different Behavioral Disorders

nije evidentirano

adolescents; Kohlberg theory of moral development; conventionality; behavioral disorders; behavior self-assesment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

154 (1-2)

2013.

149-166

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija, Socijalne djelatnosti

Poveznice