crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 627339

Zbornik radova

Autori: Kristofić-Ambruš, Barbara; Letina, Srebrenka
Naslov: Povezanost emocionalne inteligencije kao osobine ličnosti i njenih faceta sa školskim uspjehom srednjoškolaca
Izvornik: XVIII. Dani psihologije u Zadru / Penezić, Z. i dr. (ur.). - Zadar, Hrvatska :
Skup: Međunarodni znanstveno-stručni skup XVIII. dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 24-26. svibanj/ May 2012.
Ključne riječi: emocionalna inteligencija; emocionalna samoefikasnost; školski uspjeh; srednjoškolci
Sažetak:
Emocionalna inteligencija kao osobina ličnosti ili emocionalna samoefikasnost (eng. trait EI/emotional self-efficacy) se odnosi na individualne razlike u samopercepciji vlastitih emocionalnih sposobnosti (Petrides i dr, 2007). Definira se kao sklop samopercepcija vezanih uz emocionalnost koji je lociran na nižim razinama hijerarhije ličnosti. Prijašnja istraživanja su pokazala da osobina EI ima utjecaj na akademski uspjeh preko adaptabilnosti i upravljanja stresom (Parker i dr., 2004), ali čini se da je nepovezana sa kognitivnim sposobnostima (Petrides & Furnham, 2001). Cilj ovog istraživanja je ispitati povezanost osobine EI i faceta od kojih se sastoji sa školskim uspjehom srednjoškolaca. Polazilo se od hipoteze, da na općoj razini nema povezanosti između osobine EI i školskog uspjeha, ali da bi mogao postojati odnos na nižim razinama, između pojedinih faceta i školskog uspjeha. Uzorak se sastojao od 483 učenika pet različitih srednjih škola (58.3% ženskih), u rasponu dobi od 15 do 19 godina (M(dob) = 17.6 godina, SD = 1.14). Učenici su ispunili Upitnik emocionalne inteligencije kao osobine ličnosti (Trait Emotional Intelligence Questionnaire (TEIQue v. 1.50, Petrides & Furnham, 2001). Duga verzija sadrži 15 subskala, 153 čestica. Osim ukupnog rezultata zanimali su nas i rezultati na facetama. Pouzdanost skala je u rasponu od .53 do .91, te .94 za cijelu skalu. Provedena je hijerarhijska regresijska analiza s ciljem utvrđivanja prediktivne vrijednosti osobine EI, te njenih faceta za predviđanje općeg školskog uspjeha (prosjek ocjena za sve predmete na polugodištu). Nakon kontroliranja utjecaja spola i različitih škola u prvom koraku, ukupni rezultat TEIQue nije značajno doprinosio objašnjenju varijance u prosječnim ocjenama. U drugom koraku su uneseni kao prediktori rezultati na pojedinim facetama EI, koji su zajednički objasnili dodatnih 13.2% varijance. Značajnim prediktorima su se pokazale subskale Izražavanje emocija, Motivacija i Empatija. U skladu sa ranijim istraživanjima i sa teorijom EI kao osobine ličnosti, nije pronađena povezanost između globalne (opće) osobine EI i školskog uspjeha. Međutim, čini se da na razini faceta postoji važan doprinos nekih subdimenzija ovog koncepta u predviđanju školskog uspjeha. Također, rezultati ukazuju da je moguće da se ne radi nužno o linearnoj povezanosti.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: ENG
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Srebrenka Letina (srebrenka@idi.hr), 30. Tra. 2013. u 09:34 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4