Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Relationship of trait emotional intelligence and its facets with academic achievement in high school students (CROSBI ID 596337)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kristofić-Ambruš, Barbara ; Letina, Srebrenka Relationship of trait emotional intelligence and its facets with academic achievement in high school students // XVIII. Dani psihologije u Zadru / Penezić, Z. i dr. (ur.). Zadar, 2012. str. 103-103

Podaci o odgovornosti

Kristofić-Ambruš, Barbara ; Letina, Srebrenka

engleski

Relationship of trait emotional intelligence and its facets with academic achievement in high school students

Emocionalna inteligencija kao osobina ličnosti ili emocionalna samoefikasnost (eng. trait EI/emotional self-efficacy) se odnosi na individualne razlike u samopercepciji vlastitih emocionalnih sposobnosti (Petrides i dr, 2007). Definira se kao sklop samopercepcija vezanih uz emocionalnost koji je lociran na nižim razinama hijerarhije ličnosti. Prijašnja istraživanja su pokazala da osobina EI ima utjecaj na akademski uspjeh preko adaptabilnosti i upravljanja stresom (Parker i dr., 2004), ali čini se da je nepovezana sa kognitivnim sposobnostima (Petrides & Furnham, 2001). Cilj ovog istraživanja je ispitati povezanost osobine EI i faceta od kojih se sastoji sa školskim uspjehom srednjoškolaca. Polazilo se od hipoteze, da na općoj razini nema povezanosti između osobine EI i školskog uspjeha, ali da bi mogao postojati odnos na nižim razinama, između pojedinih faceta i školskog uspjeha. Uzorak se sastojao od 483 učenika pet različitih srednjih škola (58.3% ženskih), u rasponu dobi od 15 do 19 godina (M(dob) = 17.6 godina, SD = 1.14). Učenici su ispunili Upitnik emocionalne inteligencije kao osobine ličnosti (Trait Emotional Intelligence Questionnaire (TEIQue v. 1.50, Petrides & Furnham, 2001). Duga verzija sadrži 15 subskala, 153 čestica. Osim ukupnog rezultata zanimali su nas i rezultati na facetama. Pouzdanost skala je u rasponu od .53 do .91, te .94 za cijelu skalu. Provedena je hijerarhijska regresijska analiza s ciljem utvrđivanja prediktivne vrijednosti osobine EI, te njenih faceta za predviđanje općeg školskog uspjeha (prosjek ocjena za sve predmete na polugodištu). Nakon kontroliranja utjecaja spola i različitih škola u prvom koraku, ukupni rezultat TEIQue nije značajno doprinosio objašnjenju varijance u prosječnim ocjenama. U drugom koraku su uneseni kao prediktori rezultati na pojedinim facetama EI, koji su zajednički objasnili dodatnih 13.2% varijance. Značajnim prediktorima su se pokazale subskale Izražavanje emocija, Motivacija i Empatija. U skladu sa ranijim istraživanjima i sa teorijom EI kao osobine ličnosti, nije pronađena povezanost između globalne (opće) osobine EI i školskog uspjeha. Međutim, čini se da na razini faceta postoji važan doprinos nekih subdimenzija ovog koncepta u predviđanju školskog uspjeha. Također, rezultati ukazuju da je moguće da se ne radi nužno o linearnoj povezanosti.

trait emotional self-efficacy/intelligence; EI facets; academic achievement; high school.

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

103-103.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XVIII. Dani psihologije u Zadru

Penezić, Z. i dr.

Zadar:

978-953-7237-34-9

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveno-stručni skup XVIII. dani psihologije u Zadru

predavanje

24.05.2012-26.05.2012

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija