Vrsta knjige: monografija
Izdavač: Književni krug
Grad: Split
Godina: 2001
Stranica: 607
ISBN: 953-163-118-2
Ključne riječi: Hrvatska romanička skulptura; Portal majstora Radovana; Sv. Marko-Venecija; Sv. Vlaho-Dubrovnik; gotička raspela; Dujam Vušković; Nikola Božidarević; Škrinja sv. Šimuna; Ivan Duknović; Nikola Firentinac; Petar Hektorović; Tvrdalj; Juraj Dalmatinac;
( Romanesque sculpture in Croatia; master Radovan; St. Zaccarias; St. Blaise-Dubrovnik; Gothic crucifix; Dujam Vušković; Nikola Božidarević; St. Simeon Shrine; Giovanni Dalmata; Niccolo di Giovanni da Firenza; Petar Hektorović; Tvrdalj; Giorgio da Sebenico )
"Studije iz srednjovijekovne i renesansne umjetnosti na Jadranu" predstavljaju izbor radova i članka koje je autor objavljivao u našoj i stranoj stručnoj periodici, s time da su neki od njih znatno prošireni i dopunjeni novim spoznajama. Radovi obuhvaćaju nekolicinu tematskih područja s time da je naglasak stavljen kako na sintezne preglede tako i na rasvjetljvanje pojedinih problema vezanih uz pojavu romaničke skulpture u Hrvatskoj s posebnim naglaskom na ulogu i značenje djela majstora Radovana(članci: Pojava hrvatske romaničke skulpture, Portal majstora Radovana. Njegova ikonografija i stil u okviru razvoja skulpture u Splitu i Trogiru 13. stoljeća, Ciklus mjeseci Radovanovog portala na katedrali u Trogiru). Jedan dio studija bavi se ikonografskim i hagiografskim problemima te razjašnjavanjem povijesnog konteksta u kojima su pojedina djela nastajala (članci: Šutnja protomajstora bazilike San Marco u Veneciji - razriješena, SV. Vlaho i dubrovačka obitelj svetaca, Ovum Struthionis, simbol i aluzija na škrinji sv. Šimuna u Zadru). Nekolicina radova proizašla je iz konzervatorskog bavljenja autora s dalmatinskom baštinom, pri čemu se problematski prikaz nije zadržao samo na formalno-stilkoj analizi pojedinih spomenika već je njihovu pojavu uvijek razmatrao unutar širih funkcionalnih i sadržajnih cjelina kojima one pripadaju što je gotovo uvjek rezultiralo značajnim novim spoznajama u pojedinim granama i pojedinim razdobljima(članci: Capsella reliquiarum /1160/ iz Sv. Kuzme i Damjana u Kaštel Gomilici, Gotičko raspelo iz Kotora, Nove potvrde za Dujma Vuškovića, Ciborij Marka Andrijića u Korčuli - prijedlog izvornog oblika). Izuzetno značajan doprinos ostvaren je u rasvjetljavanju opusa naših najznačajnijih renesansnih majstora i okolnosti nastanka kapele b. Ivana Trogirsko i njezinih pojedinih skulptura kao i uloge obitelji Ćipiko u izvedbi tog izuzetnog djela europske renesansne arhitekture i skulpture XV. st.(članci: Nikola Božidrević, Le statue du una incognita capella di Niccolo Fiorentino a Sebenico, IL volto di SAn Giovanni Evangelista di Giovani Dalmata).
Projekt / tema: 0130415
Kategorija: Znanstvena
Upisao u CROSBI: Josip Belamarić (jbelamaric@hotmail.com), 6. Svi. 2013. u 09:16 sati