crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 628081

Zbornik radova

Autori: Rovan, Daria
Naslov: Struktura epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta
( Structure of university students' epistemic beliefs in mathematics )
Izvornik: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Kuterovac-Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet, Zagreb , 2013. 190 (ISBN: 978-953-175-463-7).
Skup: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 11-13.04.2013.
Ključne riječi: uvjerenja; učenje matematike; visoko obrazovanje
( beliefs; learning mathematics; higher education )
Sažetak:
Epistemička uvjerenja su uvjerenja učenika o prirodi znanja i načinima stjecanja znanja i predstavljaju važan prediktor kako procesa, tako i ishoda učenja. Pretpostavlja se da su uvjerenja da je znanje kompleksno, dinamično i da ga pojedinac aktivno konstruira pozitivno povezana s adaptivnim motivacijskim procesima te s učinkovitim pristupima učenju Cilj je ovog istraživanja bio ispitati strukturu epistemičkih uvjerenja o matematici kod studenata tehničkih fakulteta u skladu s modelom Hofer i Pintricha (1997). U tom se modelu razlikuju dvije dimenzije uvjerenja o prirodi znanja (jednostavnost i nedvojbenost znanja) te dvije dimenzije uvjerenja o načinima stjecanja znanja (evaluacija i izvor znanja). Pritom je korištena kvalitativna i kvantitativna metodologija, a u istraživanju su sudjelovali studenti tehničkih fakulteta koji slušaju kolegije iz matematike. U kvalitativnom dijelu istraživanja sudjelovala su 22 studenta s kojima su provedeni polustrukturirani intervjui o njihovim epistemičkim uvjerenjima. U kvantitativnom dijelu istraživanja sudjelovalo je 200 studenata koji su ispunjavali upitnik koji je sadržavao skalu uvjerenja o znanju, kao i skale ciljeva postignuća te samoefikasnosti. Rezultati kvalitativnog dijela istraživanja većinom podržavaju model Hofer i Pintricha (2007) s obzirom da su u podacima dobro reprezentirane dimenzije jednostavnosti, evaluacija te izvora znanja. U kvantitativnom dijelu istraživanja rezultati upućuju da samo dimenzije jednostavnosti i evaluacije znanja imaju zadovoljavajuće pokazatelje valjanosti. Povezanosti tih dimenzija epistemičkih uvjerenja s ciljevima postignuća i samoefikasnosti bile su u skladu s pretpostavkama modela. Dobiveni rezultati uglavnom idu u prilog modelu Hofer i Pintricha (1997), no ukazuju i na potrebu za dodatnim istraživanjima kako bi se razriješile konceptualne nejasnoće modela epistemičkih uvjerenja i unaprijedili postojeći načini mjerenja epistemičkih uvjerenja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 130-1301676-1357
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Daria Rovan (drovan@ffzg.hr), 6. Svi. 2013. u 12:56 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4