crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 628843

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Brajša-Žganec, Andreja; Hanzec, Ivana
Naslov: Socijalno-emocionalni razvoj u ranom djetinjstvu: pozitivni i negativni odgojni postupci i postupanje s dječjim negativnim emocijama roditelja djece predškolske dobi
( Social-emotional development in early childhood: positive and negative child-rearing practices and parental coaching of their preschool children’s emotions )
Knjiga: Suvremeni tokovi u ranom odgoju: Znanstvena monografija
Urednik/ci: Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela
Izdavač: Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici
Grad: Zenica
Godina: 2012
Raspon stranica:: 513-528
Ukupni broj stranica u knjizi:: 650
ISBN: 978-9958-697-24-1
Ključne riječi: pozitivni i negativni odgojni postupci, postupanje s dječjim emocijama, subjektivna dobrobit, majke, predškolska djeca
( positive and negative child-rearing practices, coaching children's emotions, subjective well-being, mothers, preschool children )
Sažetak:
Socijalno-emocionalni razvoj u ranom djetinjstvu jednim je velikim dijelom određen roditeljskim odgojnim postupcima i ponašanjima prema djeci. Pozitivni odgojni postupci i uvažavanje dječjih emocija od strane oca i majke predstavljaju preduvjete za uspješan socio-emocionalni razvoj u ranom djetinjstvu, ali i za cjelokupni razvoj djeteta. Iz tog je razloga poučavanje roditelja kompetentnom roditeljstvu jedna od važnih preventivnih akcija za pozitivne razvojne ishode kod djece u ranom djetinjstvu. S tim ciljem, potrebno je saznati nešto više o odnosu subjektivne dobrobiti roditelja djece predškolske dobi i nekih pozitivnih i negativnih dimenzija njihovih odgojnih postupaka, te o odnosu odgojnih postupaka i postupanja s dječjim emocijama roditelja djece predškolske dobi. U sklopu jednog većeg istraživanja socijalnog razvoja djece predškolske dobi(Brajša-Žganec i Hanzec, u tisku) ispitane su majke djece u dobi od 3 do 7 godina koja pohađaju dječje vrtiće u dva manja grada u Republici Hrvatskoj. Podaci su prikupljeni primjenom većeg broja skala i upitnika među kojima je bio i Upitnik roditeljskog ponašanja (Keresteš, Brković i Kuterovac-Jagodić, 2009) te Upitnik postupanja s dječjim emocijama (Brajša-Žganec, 2002). Rezultati istraživanja pokazali su da je subjektivna dobrobit majki povezana s kvalitetom odgojnih postupaka u ranom djetinjstvu. Što su majke sretnije i zadovoljnije svojim životom, više koriste pozitivnu disciplinu i prihvaćanje u odgoju svoje djece, a manje su sklone popustljivosti i korištenju negativne discipline. Postupanje s dječjim emocijama djelomično je povezano s odgojnim postupcima majki. Majke koje znaju postupati s dječjom emocijom tuge više primjenjuju pozitivnu disciplinu i više prihvaćaju svoje dijete, a manje su sklone primjeni negativne discipline, tj. kažnjavanja.
Projekt / tema: 194-1941558-1527, 226-0000000-3393
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Filozofija
Upisao u CROSBI: Ivana Hanzec (ihanzec@hrstud.hr), 12. Svi. 2013. u 12:54 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4