Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Emocionalna inteligencija kao činitelj zaštite i rizika kod djece i mladih (CROSBI ID 26116)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Delale, Eva Anđela Emocionalna inteligencija kao činitelj zaštite i rizika kod djece i mladih // Rizični i zaštitini čimbenici u razvoju poremećaja u ponašanju djece i mladeži / Bašić, J. ; Janković, J. (ur.). Zagreb: Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladeži i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju, 2000. str. 63-77-x

Podaci o odgovornosti

Delale, Eva Anđela

hrvatski

Emocionalna inteligencija kao činitelj zaštite i rizika kod djece i mladih

Rizik za razvoj poremećaja u ponašanju i zaštitni čimbenici mogu biti identificirani unutar pojedinca, u obitelji, školskoj sredini, kao i u širem socijalnom okruženju. Također mogu biti rezultat interakcije individualnih i okolinskih uvjeta. Neki autori navode da razvojno, prirođeni ili individualni faktori imaju veću važnost za vrijeme ranog i kasnijeg djetinjstva, a interpersonalni faktori tijekom adolescencije. Emocionalna inteligencija predstavlja vezu između dviju osnovnih komponenti osobnosti: kognitivnog i emocionalnog sustava. Informacije o emocijama općenito sadrže znanje o odnosima osobe sa svijetom i mogu biti procesirane različito od kognitivnih informacija. Osnovu strukture konstrukta emocionalne inteligencije predstavljaju sposobnost percepcije i razumijevanja emocija kod sebe i drugih osoba. Neki autori navode da su to dispozicije na osnovu kojih se kroz otvorenost i refleksivnost razvija sposobnost upravljanja emocijama, koja je važna za procjenu osobne kompetentnosti i samopoštovanja pojedinca. Emocionalnu inteligenciju autori konstrukta odredili su i kao "skup sposobnosti koje bi trebale pridonjeti točnijoj procjeni i izražavanju svojih emocija, kao i procjeni tuđih emocija i uporabi osjećaja u motiviranju, planiranju i postignuću ciljeva u životu". I suvremeno shvaćanje razvoja samopoimanja naglašava da ono nije urođeno, nego da se tijekom života stječe i razvija, pri čemu su važni kognitivni i afektivni procesi, te stvarne i/ili zamišljene interakcije sa značajnim drugima. Važnost samopoimanja i samopoštovanja za razvoj mladih, naročito u smislu prevencije poremećaja u ponašanju pokazala se neupitnom. Bliskost ovih koncepata s konceptom emocionalne inteligencije pokazuje potrebu za razlikovanjem ovih konstrukata, te procjenom njihove važnosti u doprinosu teorije, a zatim i njene primjene u području prevencije poremećaja u ponašanju.

emocionalna inteligencija, preventivni programi, djeca, mladi

nije evidentirano

engleski

Emotional Intelligence as Factor of Protection and Risk Among Children and Young People

nije evidentirano

emotional inteligence, prevention programes, children, youth

nije evidentirano

Podaci o prilogu

63-77-x.

objavljeno

Podaci o knjizi

Bašić, J. ; Janković, J.

Zagreb: Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladeži i zaštitu djece s poremećajima u ponašanju

2000.

953-6430-16-9

Povezanost rada

Pravo