crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 631005

Zbornik radova

Autori: Rončević Zubković, Barbara
Naslov: Samoregulacija čitanja
( Self-regulation of reading )
Izvornik: Čitanje za školu i život / Mićanović, Miroslav (ur.). - Zagreb : Agencija za odgoj i obrazovanje , 2013. 33-41 (ISBN: 978-953-7290-33-7).
Skup: Čitanje za školu i život, IV. simpozij učitelja i nastavnika hrvatskoga jezika
Mjesto i datum: Vodice, Hrvatska, 07.-12.11.2012.
Ključne riječi: samoregulacija; čitanje
( self-regulation; reading )
Sažetak:
Samoregulirani je čitatelj onaj koji postavlja realistične ciljeve čitanja, odabire učinkovite strategije čitanja, nadgleda razumije li tekst i procjenjuje napredak prema cilju. Razina samoregulacije pri čitanju ne ovisi samo o vještini čitanja i strategijama koje se pritom koriste, već i o osjećaju samoučinkovitosti te o percipiranoj vrijednosti zadatka što utječe na motivaciju za samoregulacijom. U ovom se radu opisuju mehanizmi djelovanja percipirane samoučinkovitosti na upotrebu strategija čitanja i motivaciju za samoregulacijom pri čitanju. Također se navode metode koje nastavnici mogu koristiti kako bi kod učenika povećali osjećaj kompetentnosti u čitanju i potaknuli ih na korištenje strategija samoregulacije. Nadalje, naglašava se važnost vrijednosti koje učenici pripisuju čitanju kao aktivnosti. Učenici koji smatraju da je čitanje važno i vrijedno, odnosno oni koji imaju razvijen interes za čitanje i orijentirani su prema usvajanju znanja, vjerojatnije će biti i samoregulirani čitatelji. S obzirom da razina samoregulacije kod učenika ne ovisi samo o vlastitim razmišljanjima i motivaciji već i o kontekstualnim čimbenicima, razredno okruženje također može poticati motivaciju za samoregulacijom.
Vrsta sudjelovanja: Pozvano
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 009-1301676-2381
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://www.azoo.hr/images/izdanja/citanje/Citanje.pdf
Upisao u CROSBI: Barbara Rončević Zubković (roncevic@ffri.hr), 28. Svi. 2013. u 15:12 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4