Samoregulacija čitanja (CROSBI ID 597205)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Rončević Zubković, Barbara
hrvatski
Samoregulacija čitanja
Samoregulirani je čitatelj onaj koji postavlja realistične ciljeve čitanja, odabire učinkovite strategije čitanja, nadgleda razumije li tekst i procjenjuje napredak prema cilju. Razina samoregulacije pri čitanju ne ovisi samo o vještini čitanja i strategijama koje se pritom koriste, već i o osjećaju samoučinkovitosti te o percipiranoj vrijednosti zadatka što utječe na motivaciju za samoregulacijom. U ovom se radu opisuju mehanizmi djelovanja percipirane samoučinkovitosti na upotrebu strategija čitanja i motivaciju za samoregulacijom pri čitanju. Također se navode metode koje nastavnici mogu koristiti kako bi kod učenika povećali osjećaj kompetentnosti u čitanju i potaknuli ih na korištenje strategija samoregulacije. Nadalje, naglašava se važnost vrijednosti koje učenici pripisuju čitanju kao aktivnosti. Učenici koji smatraju da je čitanje važno i vrijedno, odnosno oni koji imaju razvijen interes za čitanje i orijentirani su prema usvajanju znanja, vjerojatnije će biti i samoregulirani čitatelji. S obzirom da razina samoregulacije kod učenika ne ovisi samo o vlastitim razmišljanjima i motivaciji već i o kontekstualnim čimbenicima, razredno okruženje također može poticati motivaciju za samoregulacijom.
samoregulacija; čitanje
nije evidentirano
engleski
Self-regulation of reading
nije evidentirano
self-regulation; reading
nije evidentirano
Podaci o prilogu
33-41.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Čitanje za školu i život
Mićanović, Miroslav
Zagreb: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)
978-953-7290-33-7
Podaci o skupu
Nepoznat skup
pozvano predavanje
29.02.1904-29.02.2096