Cilj istraživanja bio je utvrditi razlike između aspekata agresivnog ponašanja učenika, njihovih prednosti (zaštitnih čimbenika) u prevenciji poremećaja u ponašanju i školskih postignuća, između djece u institucionalnoj skrbi i djece izvan institucionalnih oblika odgoja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 264 učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole, od kojih je 134 bilo u institucionalnoj skrbi, dok ih je 130 bilo izvan institucionalnih oblika odgoja. Podaci su prikupljeni anketnim upitnikom, u sklopu kojeg su bila dva mjerna instrumenta: Ček liste prednosti i Buss i Perryjeva upitnika o agresivnosti (AQ). Djeca smještena u dječjim domovima pokazuju manju učestalost dva oblika agresivnog ponašanja (fizička agresivnost i hostilitet), u usporedbi s djecom koja su izvan institucionalne skrbi. Djeca smještena u institucionalnoj skrbi pokazuju manje izražene zaštitne faktore za prevenciju poremećaja u ponašanju, lošiji opći školski uspjeh, kao i lošiji uspjeh iz svih školskih predmeta obuhvaćenih istraživanjem, u odnosu na izvaninstitucionalnu djecu. Pronađena je negativna i statistički značajna povezanost između pojavnosti fizičke agresivnosti i zaštitnih čimbenika u prevenciji poremećaja ponašanja te između pojavnosti fizičke agresivnosti i općeg školskog uspjeha. Značajna pozitivna povezanost pronađena je između zaštitnih čimbenika i uspjeha u Engleskom jeziku. Rezultati ukazuju na nužnost razmatranja alternativnih oblika skrbi za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi, uskom suradnjom svih relevantnih institucija i pojedinaca koji skrbe za djecu. |