Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Agresivno ponašanje, zaštitni čimbenici i školsko postignuće učenika izvan i unutar sustava institucionalne skrbi (CROSBI ID 193642)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Maretić, Edita ; Sindik, Joško Agresivno ponašanje, zaštitni čimbenici i školsko postignuće učenika izvan i unutar sustava institucionalne skrbi // Specijalna edukacija i rehabilitacija, 12 (2013), 1; 43-62. doi: 10.5937/specedreh12-3429

Podaci o odgovornosti

Maretić, Edita ; Sindik, Joško

hrvatski

Agresivno ponašanje, zaštitni čimbenici i školsko postignuće učenika izvan i unutar sustava institucionalne skrbi

Cilj istraživanja bio je utvrditi razlike između aspekata agresivnog ponašanja učenika, njihovih prednosti (zaštitnih čimbenika) u prevenciji poremećaja u ponašanju i školskih postignuća, između djece u institucionalnoj skrbi i djece izvan institucionalnih oblika odgoja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 264 učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole, od kojih je 134 bilo u institucionalnoj skrbi, dok ih je 130 bilo izvan institucionalnih oblika odgoja. Podaci su prikupljeni anketnim upitnikom, u sklopu kojeg su bila dva mjerna instrumenta: Ček liste prednosti i Buss i Perryjeva upitnika o agresivnosti (AQ). Djeca smještena u dječjim domovima pokazuju manju učestalost dva oblika agresivnog ponašanja (fizička agresivnost i hostilitet), u usporedbi s djecom koja su izvan institucionalne skrbi. Djeca smještena u institucionalnoj skrbi pokazuju manje izražene zaštitne faktore za prevenciju poremećaja u ponašanju, lošiji opći školski uspjeh, kao i lošiji uspjeh iz svih školskih predmeta obuhvaćenih istraživanjem, u odnosu na izvaninstitucionalnu djecu. Pronađena je negativna i statistički značajna povezanost između pojavnosti fizičke agresivnosti i zaštitnih čimbenika u prevenciji poremećaja ponašanja te između pojavnosti fizičke agresivnosti i općeg školskog uspjeha. Značajna pozitivna povezanost pronađena je između zaštitnih čimbenika i uspjeha u Engleskom jeziku. Rezultati ukazuju na nužnost razmatranja alternativnih oblika skrbi za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi, uskom suradnjom svih relevantnih institucija i pojedinaca koji skrbe za djecu.

agresivnost; institucionalna skrb; prednosti u prevenciji

nije evidentirano

engleski

AGGRESSIVE BEHAVIOR, PROTECTIVE FACTORS AND ACADEMIC ACHIEVEMENT AT STUDENTS INSIDE AND OUTSIDE THE SYSTEM OF INSTITUTIONAL CARE

nije evidentirano

advantages in prevention; aggression; institutional care

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (1)

2013.

43-62

objavljeno

1452-7367

2406-1328

10.5937/specedreh12-3429

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija

Poveznice