Agresivno ponašanje, zaštitni čimbenici i školsko postignuće učenika izvan i unutar sustava institucionalne skrbi (CROSBI ID 193642)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Maretić, Edita ; Sindik, Joško
hrvatski
Agresivno ponašanje, zaštitni čimbenici i školsko postignuće učenika izvan i unutar sustava institucionalne skrbi
Cilj istraživanja bio je utvrditi razlike između aspekata agresivnog ponašanja učenika, njihovih prednosti (zaštitnih čimbenika) u prevenciji poremećaja u ponašanju i školskih postignuća, između djece u institucionalnoj skrbi i djece izvan institucionalnih oblika odgoja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 264 učenika sedmog i osmog razreda osnovne škole, od kojih je 134 bilo u institucionalnoj skrbi, dok ih je 130 bilo izvan institucionalnih oblika odgoja. Podaci su prikupljeni anketnim upitnikom, u sklopu kojeg su bila dva mjerna instrumenta: Ček liste prednosti i Buss i Perryjeva upitnika o agresivnosti (AQ). Djeca smještena u dječjim domovima pokazuju manju učestalost dva oblika agresivnog ponašanja (fizička agresivnost i hostilitet), u usporedbi s djecom koja su izvan institucionalne skrbi. Djeca smještena u institucionalnoj skrbi pokazuju manje izražene zaštitne faktore za prevenciju poremećaja u ponašanju, lošiji opći školski uspjeh, kao i lošiji uspjeh iz svih školskih predmeta obuhvaćenih istraživanjem, u odnosu na izvaninstitucionalnu djecu. Pronađena je negativna i statistički značajna povezanost između pojavnosti fizičke agresivnosti i zaštitnih čimbenika u prevenciji poremećaja ponašanja te između pojavnosti fizičke agresivnosti i općeg školskog uspjeha. Značajna pozitivna povezanost pronađena je između zaštitnih čimbenika i uspjeha u Engleskom jeziku. Rezultati ukazuju na nužnost razmatranja alternativnih oblika skrbi za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi, uskom suradnjom svih relevantnih institucija i pojedinaca koji skrbe za djecu.
agresivnost; institucionalna skrb; prednosti u prevenciji
nije evidentirano
engleski
AGGRESSIVE BEHAVIOR, PROTECTIVE FACTORS AND ACADEMIC ACHIEVEMENT AT STUDENTS INSIDE AND OUTSIDE THE SYSTEM OF INSTITUTIONAL CARE
nije evidentirano
advantages in prevention; aggression; institutional care
nije evidentirano
Podaci o izdanju
12 (1)
2013.
43-62
objavljeno
1452-7367
2406-1328
10.5937/specedreh12-3429