Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

PROVEDBA PREDŠKOLSKOG PATHS-RASTEM PROGRAMA U HRVATSKOJ – ISKUSTVA IZ PRAKSE (CROSBI ID 598166)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Novak, Miranda ; Mihić, Josipa ; Bašić, Josipa ; Božić, Željka PROVEDBA PREDŠKOLSKOG PATHS-RASTEM PROGRAMA U HRVATSKOJ – ISKUSTVA IZ PRAKSE // Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana et al. (ur.). Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012. str. 106.-106

Podaci o odgovornosti

Novak, Miranda ; Mihić, Josipa ; Bašić, Josipa ; Božić, Željka

hrvatski

PROVEDBA PREDŠKOLSKOG PATHS-RASTEM PROGRAMA U HRVATSKOJ – ISKUSTVA IZ PRAKSE

U 2011. godini je po prvi puta započela implementacija univerzalnog preventivnog programa PATHS-RASTEM u predškolskim ustanovama u Hrvatskoj. Program se u Hrvatskoj započeo provoditi unutar projekta „Implementacija znanstveno utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na socijalno-emocionalno učenje putem znanstvene evaluacije i primjene u hrvatskim vrtićima i školama (PATHS-RASTEM)“ (voditeljica prof.dr.sc. Josipe Bašić). Projekt je financiran od strane fonda Jedinstvo uz pomoć znanja i MZOŠ-a RH. Predškolski PATHS-RASTEM program se provodio u 6 predškolskih ustanova u Hrvatskoj – u dva vrtića u gradu Zagrebu, dva vrtića u Rijeci, jednom vrtiću u Vrsaru i jednom vrtiću u Labinu. Ukupno 24 odgajatelja iz Zagreba, Rijeke i Istarske županije je bilo educirano za provedbu PATHS- RASTEM programa. U svakoj od predškolskih ustanova se program provodio od rujna 2011. do ožujka 2012. u dvije skupine djece u dobi od 4. do 6. godine. Program se sastoji od 37 lekcija koje su dva puta tjedno u trajanju od jednog sata provodili odgajatelji u prostoru predškolske ustanove. Sadržaj predškolskih PATHS-RASTEM lekcija usmjeren je na razvijanje nekoliko koncepata: (1) Razumijevanje osjećaja i razvijanje samokontrole, (2) Rješavanje međuljudskih problema, (3) Odnosi među vršnjacima/Prijateljstvo te (4) Razvijanje samopoštovanja kod djece. S obzirom na to da je tijekom navedenog projekta predškolski PATHS- RASTEM program po prvi puta implementiran u Hrvatskoj, projektni tim i odgajatelji koji su provodili program su se susreli s brojnim izazovima adaptacije programa. Prezentacija će biti usmjerena na prikaz iskustva odgajatelja u provedbi predškolskog PATHS-RASTEM programa. Poseban naglasak će biti na opisu kvalitete, prednosti i nedostataka PATHS-RASTEM programa, teškoća u provedi programa, reakcija djece na PATHS-RASTEM program te smjernica za buduću provedbu programa iz perspektive odgajatelja.

SOCIJALNO-EMOCIONALNE KOMPETENCIJE; PREVENCIJA; ZNANSTVENO UTEMELJENI PROGRAMI; PREDŠKOLSKI ODGOJ

nije evidentirano

engleski

Implementation of preschool PATHS-RASTEM program in Croatia - experiences from practice

nije evidentirano

SOCIO-EMOTIONAL COMPETENCIES; PREVENTION; SCIENCE-BASED PROGRAMS; PRE-SCHOOL EDUCATION

nije evidentirano

Podaci o prilogu

106.-106..

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.)

Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-6418-71-8

Podaci o skupu

8. međunarodni znanstveni skup Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

predavanje

27.09.2012-29.09.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija