IMPLEMENTACIJA PATHS-RASTEM PROGRAMA U ŠKOLI: PATHS- RASTEM U OŠ OTON IVEKOVIĆ ZAGREB (CROSBI ID 598169)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Mihić, Josipa ; Novak, Miranda ; Bašić, Josipa ; Radenić, Saša
hrvatski
IMPLEMENTACIJA PATHS-RASTEM PROGRAMA U ŠKOLI: PATHS- RASTEM U OŠ OTON IVEKOVIĆ ZAGREB
PATHS-RASTEM kurikulum utemeljen je na vrlo jasnim teorijskim konceptima no njegova učinkovitost gotovo isključivo ovisi o kvaliteti implementacije u praksi. Unatoč razrađenosti lekcija, strukturiranosti i jasnim uputama o provedbi programa, istraživanja od strane autora programa i drugih provoditelja širom svijeta su pokazala da učinci gotovo isključivo ovise o kvaliteti implementacije (Domitrovich i Greenberg, 2000). Kvaliteta implementacije u školskom okruženju odnosi se na podršku organizacije i stavove samih provoditelja programa. Podrška organizacije uključuje koncepte poput kvalitete školske klime, administrativne podrške provedbi programa te podršku ravnatelja učiteljima koji program provode. Stavovi provoditelja programa odnose se na motiviranost učitelja za provedbu PATHS-RASTEM programa i njihovo uvjerenje da PATHS-RASTEM program zaista postiže pozitivne rezultate. Unutar projekta „Implementacija znanstveno utemeljenog preventivnog programa usmjerenog na socijalno-emocionalno učenje putem znanstvene evaluacije i primjene u hrvatskim vrtićima i školama (PATHS-RASTEM)“ je uz istraživanje učinaka PATHS-RASTEM programa praćena i kvaliteta implementacije programa u školama. Istraživački tim je pratio kvalitetu provedbe te je svojim aktivnostima nastojao utjecati i na kvalitetu podrške od strane škole i na stavove provoditelja programa. Ovo izlaganje će predstaviti iskustva istraživačkog tima s praćenjem kvalitete implementacije PATHS-RASTEM programa te naučene lekcije. S obzirom na činjenicu da je podučavanje učenika emocijama, samoregulaciji i samopouzdanju još uvijek nedovoljno zastupljeno u redovnom obrazovnom sustavu, provedba PATHS-RASTEM programa u hrvatskim školama zahtijevala je prevladavanje mnogih izazova. Isto tako, u izlaganju će se predstaviti i iskustva provoditelja: učiteljice pred kojom je bio izazov prihvaćanja PATHS-RASTEM programa i uklapanja PATHS-RASTEM kurikuluma u redovnu nastavu.
IMPLEMENTACIJA PATHS-RASTEM PROGRAMA. ŠKOLSKI PREVENTIVNI PROGRAM; ULOGA UČITELJA U PROVEDBI
nije evidentirano
engleski
IMPLEMENTATION OF PATHS-RASTEM IN SCHOOL CONTEXT: PATHS-RASTEM IN ELEMENTARY SCHOOL OTON IVEKOVIC ZAGREB
nije evidentirano
IMPLEMENTATION OF PATHS-RASTEM PROGRAM; SCHOOL PREVETIVE PROGRAM; ROLE OF TEACHER IN PROGRAM IMPLEMENTATION
nije evidentirano
Podaci o prilogu
108.-108..
2012.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-6418-71-8
Podaci o skupu
8. međunarodni znanstveni skup Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
predavanje
27.09.2012-29.09.2012
Zagreb, Hrvatska