Socijalno-emocionalno učenje – Pozitivan razvoj i prevencija rizičnih ponašanja djece i mladih (CROSBI ID 598176)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bašić, Josipa
hrvatski
Socijalno-emocionalno učenje – Pozitivan razvoj i prevencija rizičnih ponašanja djece i mladih
Najprirodnije okruženje za pozitivan razvoj djece i mladih je svakako škola i školsko okruženje. Škole se moraju reformirati tako da učine napore i istovremeno usmjere pažnju na socijalno- emocionalne probleme i barijere učenju koje postoje kod mnogih učenika. Rezultati istraživanja ukazuju da će škole biti najuspješnije u svojoj misiji obrazovanja kada integriraju napore prema promoviranju dječjeg akademskog, socijalnog i emocionalnog učenja. Veliki broj učenika ne može se fokusirati na učenje dok se prethodno ne usmjeri prema njihovim socijalnim i emocionalnim potrebama. Socijalno i emocionalno učenje definira se kao: usvajanje i prikladno upotrebljavanje interpersonalnih vještina i vještina rada u malim grupama (prepoznavanje, upravljanje i izražavanje emocija) ; internalizacija prosocijalnih stavova i vrijednosti potrebnih za postizanje ciljeva, rješavanje problema, emocionalnu uključenost u učenje i rad te uspjeh u školi i kroz život. Ključne komponente programa socijalno emocionalnog učenja i stjecanja socijalno-emocionalnih kompetencija su: Samo-svjesnost ; Socijalna svjesnost ; Odgovorno donošenje odluka ; Samoupravljanje ; Upravljanje odnosima. Njihova implementacija odvija se na mnoge načine i tako postaju upotrebljivi kao sveobuhvatni programi promocije pozitivnog razvoja djece i prevencije poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih. U plenarnom predavanju osim uvođenja u područje socijalno-emocionalnog učenja bit će prikazani neki naši i svjetski programi, njihova implementacija u Hrvatskoj te dokazi njihove učinkovitosti na pozitivan razvoj i prevenciju rizičnih ponašanja djece i mladih.
socijalno-emocionalne kompetencije; univerzalna prevencija; dobrobit djece i mladih; školska prevencija
nije evidentirano
engleski
Social and emotional learning – Positive development and prevention of children and youth's risk behaviors
nije evidentirano
socio-emotional learning; universal prevention; well-being of children and youth; school prevention
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2012.
nije evidentirano
objavljeno
978-953-6418-71-8
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina (ur.)
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Podaci o skupu
8. međunarodni znanstveni skup Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
ostalo
27.09.2012-29.09.2012
Zagreb, Hrvatska