Ispitivanje procjena odgojitelja i studenata odgojiteljskog studija o važnosti zadovoljenja dječjih potreba u ustanovi ranog odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 195370)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Petrović-Sočo, Biserka ; Miljević-Riđički, Renata ; Šarić, Marija
hrvatski
Ispitivanje procjena odgojitelja i studenata odgojiteljskog studija o važnosti zadovoljenja dječjih potreba u ustanovi ranog odgoja i obrazovanja
Rad je dio znanstvenog projekta Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjem vrtiću. U ranom djetinjstvu djeca imaju više modela, a ukoliko su uključena u institucijske predškolske programe vrlo su im važni odgojitelji kao modeli. Zbog toga nas je zanimalo kako odgojitelji zaposleni u ustanovama ranog odgoja i obrazovanja i budući odgojitelji – studenti 3. godine odgojiteljskog studija procjenjuju važnost zadovoljenja dječjih potreba u dobi od 1.-3. godine života (jaslice) te od 3-6. godine (vrtić). Zanimalo nas je također postoji li među studentima i odgojiteljima statistički značajna razlika u procjeni dječjih potreba. U tu svrhu konstruirana je skala s 33 čestice na kojoj se vrijednost procjenjivala od 1 (najmanje važno) do 5 ( izuzetno važno). Ispitanici su bili studenti 3. godine učiteljskih fakulteta u Hrvatskoj (N=110) i odgojitelji zaposleni u nekim vrtićima Zagreba i drugih gradova (N=90). Studentima je najvažnija potreba djeteta za sigurnošću, dok je odgojiteljima potreba djeteta za osobom u koju imaju povjerenja. Sve potrebe jasličke djece vrlo su visoko procijenjene (više od 4 na skali od 1-5), osim upoznavanja djece s nekim stranim jezikom, kompjutorskim igrama, i odlazak na organizirano zimovanje/ ljetovanje. Razlike smo našli u sljedećim česticama: svakodnevne tjelesne aktivnosti i optimalni broj djece u grupi u kojoj borave. U ta dva slučaja procjene zaposlenih odgojitelja su veće od procjena studenata. Međutim, rang korelacija između dviju ispitanih grupa je značajna, to jest, obje se grupe općenito slažu u procjenama U razdoblju od treće godine do polaska u školu studenti i odgajatelji, za razliku od ranije faze, veću važnost pridaju socijalnim vještinama, igri i aktivnostima te manju važnost potrebi za sigurnošću, potrebi za ljubavi i pripadanjem te potrebi za osobom u koju imaju povjerenje. Rezultati su u skladu sa očekivanjima i mogu se objasniti teorijom privrženosti i spoznajnim razvojem. Rang korelacija je značajna, što ponovno upućuje na visoku povezanost u procjenama važnosti zadovoljenja dječjih potreba između odgojitelja i studenata. Međutim, studenti kao najvažniju potrebu navode ljubav i pripadanje dok odgojitelji navode pravovremeno uočavanje poteškoća u razvoju. Razlike se pripisuju utjecaju praktičnog i teorijskog znanja koje utječe na stavove studenata i zaposlenih odgajatelja.
dijete rane dobi ; dječje potrebe ; rani odgoj i obrazovanje ; stavovi odgojitelja ; stavovi studenata
nije evidentirano
engleski
Research on Preschool Teachers'and Preschool Students' Evaluation of the Importance of Meeting Children's Needs in Kindergartens
nije evidentirano
babies and toddlers ; early education ; child's needs ; teachers' and student teachers' attitudes
nije evidentirano
Podaci o izdanju
62 (2-3)
2013.
229-252
objavljeno
0037-654X