Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mediji, ženska rodna uloga i rodni stereotipi (CROSBI ID 195490)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Penezić, Zvjezdan ; Šunjić, Marijana Mediji, ženska rodna uloga i rodni stereotipi // Kultura komuniciranja, 2 (2013), 2; 77-92

Podaci o odgovornosti

Penezić, Zvjezdan ; Šunjić, Marijana

hrvatski

Mediji, ženska rodna uloga i rodni stereotipi

Društvena očekivanja o tome kako bi žene i muškarci trebali izgledati, kako bi se trebali ponašati i koje bi osobine trebali posjedovati nazivaju se rodnim ulogama. Iz defenicije proizlazi da rodna uloga nije nešto sa čim se rađamo, ona je socijalni konstrukt. Rodni stereotipi su pak specifična uvjerenja o karakteristikama koje su tipične za žene ili muškarce kao što su vjerovanja o fizičkom izgledu, osobinama ličnosti, preferencijama zanimanja ili emocionalnim dispozicijama žena i muškaraca. Različita ponašanja vezana uz rod učimo od ranog djetinjstva kroz proces socijalizacije - proces u kojem pojedinac uči o vlastitoj kulturi i usvaja vrijednosti, uvjerenja i socijalne norme. Uz ostale socijalizacijske elemente, mediji imaju značajnu ulogu u razvoju rodnih uloga, ali i u nastanky i održavanju rodnih stereotipa.

rod; ženska rodna uloga; rodni stereotipi; mediji

nije evidentirano

engleski

Media, women gender role and gender stereotypes

nije evidentirano

gender; women gender role; gender stereotypes; media

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (2)

2013.

77-92

objavljeno

2232-8599

Povezanost rada

Psihologija