crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 641964

Zbornik radova

Autori: Sorić, Izabela; Penezić, Zvjezdan; Burić, Irena
Naslov: Doprinosi osobina ličnosti, motivacijskih vjerovanja i interesa za studij metakognitivnoj regulaciji učenja
( Contribution of personality traits, motivational beliefs and study interest for metacognitive regulation of learning )
Izvornik: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet Zagreb , 2013. 250-250 (ISBN: 978-953-175-463-7).
Skup: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 11.-13.04. 2013.
Ključne riječi: samoregulacija; učenje; metakognitivne strategije; ličnost
( self-regulation; learning; metacognitive strategies; personality )
Sažetak:
Eggen i Kauchak (1997) definiraju metakogniciju kao znanje ili svjesnost o kognitivnim procesima i sposobnost korištenja samoregulacijskih mehanizama za kontrolu ovih procesa. Kognitivne i metakognitivne strategije učenja uključene su u gotovo sve modele samoreguliranog učenja, ali važnost koja im se pri tome daje poprilično varira o modela do modela (Wernke i sur., 2011). S obzirom da je većina istraživanja potvrdila važnost metakognicije za uspješnu samoregulaciju učenja (Zimmerman i Moylan, 2009 ; Stolp i Zabrucky, 2009 ; Wernke i sur., 2011), u posljednje vrijeme dodatno jačaju zahtjevi da se eksplicitnije usmjeri pažnja na poučavanje različitih osobnih i okolinskih faktora koji pospješuju razvoj metakognitivnih vještina. Cilj ovog istraživanja stoga je bio ispitati u kojoj mjeri spol, dob, osobine ličnosti, interes za studij i motivacijska vjerovanja o kontroli i vrijednosti studiranja, doprinose korištenju strategija metakognitivne regulacije pri učenju studijskih sadržaja. Ispitanici su bili 333 studenta Sveučilišta u Zadru (različitih studijskih programa i godina) koji su popunili slijedeće upitnike: IPIP Big-Five factor markers (Goldberg, 2001), Skalu vrijednosti učenja (iz CSRL-a ; Niemivirta, 1996), Skalu percipirane akademske kontrole (Perry i sur., 2001), Upitnik interesa za studij (Schiefele i sur., 1993), te Skalu metakognitive samoregulacije (iz MSLQ-a ; Pintrich i sur., 1991). Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazali su da sve tri grupe prediktora: spol i dob, zatim osobine ličnosti (ekstraverzija, savjesnost, ugodnost, emocionalna stabilnost, intelekt) te motivacijska vjerovanja i interes za studij imaju značajne jedinstvene doprinose u objašnjenju kriterija (zajedno su objasnili 25% varijance korištenja metakognitivnih strategija učenja). Značajnim pojedinačnim prediktorima pokazali su se spol studenata, osobine ličnosti savjesnost i ugodnost, te percepcija kontrole studijskog postignuća i interes za predmet studiranja.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 269-1301676-0821
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Zvjezdan Penezić (zpenezic@unizd.hr), 14. Ruj. 2013. u 21:31 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4