crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 642105

Zbornik radova

Autori: Macuka, Ivana; Burić, Irena
Naslov: Školsko postignuće mlađih adolescenata: važnost uloge osobnih i obiteljskih čimbenika
( Academic achievement of young adolescents: the role of personal and family factors )
Izvornik: XVIII. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova
Skup: XVIII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, Zadar, Hrvatska, 24.-26. svibnja 2012.
Ključne riječi: školsko postignuće; rana adolescencija
( academic achievement; early adolescence )
Sažetak:
Školski uspjeh određuje mogućnost daljnjeg školovanja i ima važnu ulogu u kvaliteti budućeg života pojedinca. Na školski uspjeh adolescenata, pored osobnih, utječu i mnogobrojni činitelji iz njihove okoline, kao što su obitelj, škola i vršnjaci. U ovom radu ispituje se doprinos učeničkih osobina - temperamenta, zatim sposobnosti regulacije i kontrole emocija te problema u prilagodbi u objašnjenju školske uspješnosti. Pored navedenih osobnih karakteristika djeteta, ispituje se i uloga roditeljskog ponašanja majki i očeva kao jednog od najvažnijih činitelja dječjeg funkcioniranja u razinama školskog postignuća. Specifičan cilj ovog istraživanja je bio utvrditi zaseban doprinos dimenzija temperamenta djeteta (samokontrola, pozitivna i negativna afektivnost), emocionalne regulacije i kontrole, problema u prilagodbi (internaliziranih i eksternaliziranih problema) te dječje percepcije roditeljskog ponašanja majki i očeva (emocionalnost, prihvaćanje i odbacivanje) u objašnjenju školskog uspjeha mlađih adolescenata. Istraživanjem je obuhvaćeno 553 djece (275 učenica i 278 učenika) prosječne dobi 13 godina. S obzirom da su utvrđene spolne razlike u školskom uspjehu, rezultati su analizirani zasebno za dječake i djevojčice. Provedbom hijerarhijske regresijske analize na uzorku dječaka utvrđeno je da temperament, emocionalna regulacija i kontrola te problemi u prilagodbi ostvaruju značajne samostalne doprinose objašnjenju varijabiliteta školskog uspjeha dječaka. Bolji školski uspjeh postižu dječaci koji su podložniji ljutnji, manje bojažljivi, efikasnije reguliraju vlastite emocije te percipiraju da ih majke prihvaćaju više, a očevi manje. Na poduzorku djevojčica jedino je emocionalna regulacija i kontrola imala značajan i pozitivan doprinos objašnjenju školskog uspjeha, djevojčice koje uspješnije reguliraju vlastite emocije su uspješnije u školi.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Ivana Macuka (imacuka@unizd.hr), 16. Ruj. 2013. u 12:12 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4