crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 642369

Zbornik radova

Autori: Penezić, Zvjezdan; Juković, Marina; Ombla, Jelena
Naslov: Zadovoljstvo životom kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave
( Life satisfaction of teachers and teacher's faculty students )
Izvornik: III. Kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunaronim učešćem - Knjiga sažetaka / Vučina, Tea ; Radetić-Lovrić, Sanja (ur.). - Mostar : Logotip d.o.o. , 2013. 112-112 (ISBN: 978-9958-9931-8-3).
Skup: III. Kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunaronim učešćem
Mjesto i datum: Mostar, BiH, 14.-16.03.2013.
Ključne riječi: Zadovoljstvo životom; samopoštovanje; izražavanje emocija
( life satisfaction; self-esteem; emotion expression )
Sažetak:
Neke od bitnih komponenti efikasnog suočavanja sa akademskim i profesionalnim izazovima su optimalne razine zadovoljstva životom, visoke razine samopoštovanja, i primjereno izražavanje emocija. S obzirom na stupanj zahtjevnosti studiranja i obavljanja profesionalnih obaveza, navedene varijable mogu biti različito povezane te mogu postojati razlike među njima između skupina pojedinaca koji studiraju i pojedinaca koji su u aktivnom radnom odnosu. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između zadovoljstva životom, izražavanja emocija i samopoštovanja kod studentica učiteljskog studija (N=100, prosječne dobi 20, 45 godina uz SD=1, 27) i učiteljica razredne nastave (N=32, prosječne dobi 39, 34 uz SD=8, 69). Primjenjeni su sljedeći instrumenti ispitivanja Ljestvica emocionalnoga izražavanja (Kalebić Maglica, 2007), Rosenbergova skala samopoštovanja (Rosenberg, 1965) i Skala zadovoljstva životom (Larsen, 1985), uz koje su priupljeni i podaci o procjenama uspjeha, zadovoljstva financijskim stanjem i zadovoljstva zdravstvenim stanjem. Pokazalo se da je kod skupine studenata izražavanje emocija pozitivno povezano sa globalnim zadovoljstvom životom i sa samopoštovanjem, te da je globalno zadovoljstvo životom pozitivno povezano sa samopoštovanjem, procjenom uspjeha na studiju i zadovoljstvom financijskim stanjem. Kod skupine učitelja pokazalo se da postoji značajna povezanost izražavanja emocija i globalnog zadovoljstva životom. Zadovoljstvo životom kod učitelja pozitivno je povezano sa zadovoljstvom financijama i zadovoljstvom zdravstvenim stanjem, dok samopoštovanje nije u značajnoj relaciji s niti jednom od ispitivanih varijabli kod ove skupine
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Zvjezdan Penezić (zpenezic@unizd.hr), 17. Ruj. 2013. u 20:45 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4