Zadovoljstvo životom kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave (CROSBI ID 599779)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Penezić, Zvjezdan ; Juković, Marina ; Ombla, Jelena
hrvatski
Zadovoljstvo životom kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave
Neke od bitnih komponenti efikasnog suočavanja sa akademskim i profesionalnim izazovima su optimalne razine zadovoljstva životom, visoke razine samopoštovanja, i primjereno izražavanje emocija. S obzirom na stupanj zahtjevnosti studiranja i obavljanja profesionalnih obaveza, navedene varijable mogu biti različito povezane te mogu postojati razlike među njima između skupina pojedinaca koji studiraju i pojedinaca koji su u aktivnom radnom odnosu. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između zadovoljstva životom, izražavanja emocija i samopoštovanja kod studentica učiteljskog studija (N=100, prosječne dobi 20, 45 godina uz SD=1, 27) i učiteljica razredne nastave (N=32, prosječne dobi 39, 34 uz SD=8, 69). Primjenjeni su sljedeći instrumenti ispitivanja Ljestvica emocionalnoga izražavanja (Kalebić Maglica, 2007), Rosenbergova skala samopoštovanja (Rosenberg, 1965) i Skala zadovoljstva životom (Larsen, 1985), uz koje su priupljeni i podaci o procjenama uspjeha, zadovoljstva financijskim stanjem i zadovoljstva zdravstvenim stanjem. Pokazalo se da je kod skupine studenata izražavanje emocija pozitivno povezano sa globalnim zadovoljstvom životom i sa samopoštovanjem, te da je globalno zadovoljstvo životom pozitivno povezano sa samopoštovanjem, procjenom uspjeha na studiju i zadovoljstvom financijskim stanjem. Kod skupine učitelja pokazalo se da postoji značajna povezanost izražavanja emocija i globalnog zadovoljstva životom. Zadovoljstvo životom kod učitelja pozitivno je povezano sa zadovoljstvom financijama i zadovoljstvom zdravstvenim stanjem, dok samopoštovanje nije u značajnoj relaciji s niti jednom od ispitivanih varijabli kod ove skupine
Zadovoljstvo životom; samopoštovanje; izražavanje emocija
nije evidentirano
engleski
Life satisfaction of teachers and teacher's faculty students
nije evidentirano
life satisfaction; self-esteem; emotion expression
nije evidentirano
Podaci o prilogu
112-112.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
III. Kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunaronim učešćem - Knjiga sažetaka
Vučina, Tea ; Radetić-Lovrić, Sanja
Mostar: Logotip
978-9958-9931-8-3
Podaci o skupu
III. Kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunaronim učešćem
poster
14.03.2013-16.03.2013
Mostar, Bosna i Hercegovina