crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 642371

Zbornik radova

Autori: Penezić, Zvjezdan; Mišlov, Mate; Ombla, Jelena
Naslov: Odnos emocionalne kontrole i nekih osobnih značajki kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave
( Relationship of emotional control and some personality characteristics among teachers and teacher's faculty students )
Izvornik: III. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem - Knjiga sažetaka / Vučina, Tea ; Radetić-Lovrić, Sanja (ur.). - Mostar : Logotip d.o.o. , 2013. 113-113 (ISBN: 978-9958-9931-8-3).
Skup: III. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem
Mjesto i datum: Mostar, BiH, 14.-16-03.2013.
Ključne riječi: Emocionalna kontrola; optimizam; pesimizam; učitelji; studenti
( emotional control; optimism; pesimism; teachers; students )
Sažetak:
Učiteljski posao je specifičan po tome što su pojedinci često izloženi visokim razinama profesionalnog stresa. S obzirom na prirodu ovog posla kvaliteta života učitelja će u većoj mjeri biti pod utjecajem njihovih kompetencija i nekih osobina ličnosti, nego kod nekih profesija koje ne postavljaju pred osobu takve zahtjeve. Iz tog razloga, primarni cilj ovog istraživanja bio je utvrditi odnos emocionalne kontrole, životnog zadovoljstva, optimizma i pesimizma kod studentica učiteljskog studija (N=100, prosječne dobi 20, 45 godina uz SD=1, 27) i učiteljica razredne nastave (N=32, prosječne dobi 39, 34 uz SD=8, 69). Primjenjeni su sljedeći instrumenti ispitivanja Upitnik emocionalne regulacije i kontrole (UERK ; Takšić, 1998), Skala zadovoljstva životom (Penezić, 1996), Skala optimizma-pesimizma (Penezić, 1999). Korištenjem t-testa (StatSoft Statistica ver. 10) kod ove dvije skupine utvrđena je razlika u razini pesimizma, gdje je kod studenata utvrđena nešto viša razina pesimizma, dok među rezultatima ostalih skala nije bilo razlike. Korištenjem Pearsonovog koeficijenta korelacije pokazalo se da je emocionalna kontrola negativno povezana sa razinom životnog zadovoljstva i optimizmom, dok je značajna pozitivna povezanost s pesimizmom utvrđena samo na uzorku studenata. Također se očekivano pokazalo da postoji negativna povezanost između pesimizma i optimizma pri čemu je optimizam bio pozitivno, a pesimizam negativno povezan sa životnim zadovoljstvom. Dobiveni podaci, uz ograničenja zbog strukture uzorka, mogli bi biti indikatori adekvatnijeg izbora pojedinaca za obavljanje nastavničke profesije a kako bi se kod njih ostvarilo veće zadovoljstvo životom.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Zvjezdan Penezić (zpenezic@unizd.hr), 17. Ruj. 2013. u 20:51 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4