crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 645076

Časopis

Autori: Jukić, Renata
Naslov: Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodnoznanstvenih i društvenih predmeta
( Constructivism as a link between teaching contents of scientific and social subjects )
Izvornik: Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 10 (2013), 2; 241-265
Vrsta rada: pregledni rad
Ključne riječi: konstruktivizam; nastava; prirodnoznanstveni / društveni predmeti
( constructivism; teaching; scientific/social subjects )
Sažetak:
Današnjoj se školi zamjeraju mnogi nedostatci. Jedan od njih definitivno je krucijalna međusobna nepovezanost nastavnih sadržaja različitih predmeta, ali i nedovoljna povezanost školskih sadržaja sa svakodnevnim znanjima i iskustvima učenika, kao i sa zbivanjima u aktualnom vremenu. Nabrojani se nedostatci vrlo često vežu upravo uz nastavu prirodoznanstvene skupine predmeta čije sadržaje učenici uglavnom doživljavaju “teškima”, “beživotnima”, neiskustvenima… Stoga imperativ razmišljanja o suvremenoj nastavi mora biti povezivanje prirodoznanstvenih nastavnih sadržaja sa sadržajima predmeta iz društvene i humanističke skupine, ali i sa svakodnevnim učeničkim iskustvima. Konstruktivistički pristup nastavi počiva na pretpostavci da se proces učenja odvija temeljem osobne konstrukcije i rekonstrukcije znanja koje nastaje kao rezultat učeničkih interakcija sa prirodnim svijetom u određenom sociokulturnom kontekstu, uz dinamičko posredovanje njihovih prethodnih znanja. Konstruktivizam kao teoriju poučavanja proizašlu iz teorije učenja vidimo poveznicom (kroz elemente konstruktivističkog poučavanja: aktivizam, autentično učenje, višestruka perspektiva i suradničko učenje), između samo naoko odvojenih područja znanosti koja iako uglavnom egzistiraju kao antiteze, danas zahtijevaju holistički, interdisciplinarni, kroskurikulumski pristup pri poučavanju.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodnoznanstvenih i društvenih predmeta
Upisao u CROSBI: Renata Jukić (rjukic@ffos.hr), 2. Lis. 2013. u 21:11 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4