Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodnoznanstvenih i društvenih predmeta (CROSBI ID 195914)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Jukić, Renata
hrvatski
Konstruktivizam kao poveznica poučavanja sadržaja prirodnoznanstvenih i društvenih predmeta
Današnjoj se školi zamjeraju mnogi nedostatci. Jedan od njih definitivno je krucijalna međusobna nepovezanost nastavnih sadržaja različitih predmeta, ali i nedovoljna povezanost školskih sadržaja sa svakodnevnim znanjima i iskustvima učenika, kao i sa zbivanjima u aktualnom vremenu. Nabrojani se nedostatci vrlo često vežu upravo uz nastavu prirodoznanstvene skupine predmeta čije sadržaje učenici uglavnom doživljavaju “teškima”, “beživotnima”, neiskustvenima… Stoga imperativ razmišljanja o suvremenoj nastavi mora biti povezivanje prirodoznanstvenih nastavnih sadržaja sa sadržajima predmeta iz društvene i humanističke skupine, ali i sa svakodnevnim učeničkim iskustvima. Konstruktivistički pristup nastavi počiva na pretpostavci da se proces učenja odvija temeljem osobne konstrukcije i rekonstrukcije znanja koje nastaje kao rezultat učeničkih interakcija sa prirodnim svijetom u određenom sociokulturnom kontekstu, uz dinamičko posredovanje njihovih prethodnih znanja. Konstruktivizam kao teoriju poučavanja proizašlu iz teorije učenja vidimo poveznicom (kroz elemente konstruktivističkog poučavanja: aktivizam, autentično učenje, višestruka perspektiva i suradničko učenje), između samo naoko odvojenih područja znanosti koja iako uglavnom egzistiraju kao antiteze, danas zahtijevaju holistički, interdisciplinarni, kroskurikulumski pristup pri poučavanju.
konstruktivizam; nastava; prirodnoznanstveni / društveni predmeti
nije evidentirano
engleski
Constructivism as a link between teaching contents of scientific and social subjects
nije evidentirano
constructivism; teaching; scientific/social subjects
nije evidentirano