crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 645328

Zbornik radova

Autori: Kurtović, Ana
Naslov: Povezanost atribucija uspjeha i neuspjeha sa simptomima depresivnosti
( Relationship of success and failure attributions with symptoms of depression )
Izvornik: 15. dani psihologije u Zadru - Sažeci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Penezić, Zvjedan ; Proroković, Ana ; Vulić-Prtorić, Anita (ur.). - Zadar :
Skup: 15. dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Republika Hrvatska, 25. - 27. 05. 2006.
Ključne riječi: Teorija beznadnosti; atribucije; depresivnost
( Hopelessness theory; attributions; depression )
Sažetak:
Kognitivni modeli, pri objašnjavanju depresije, pretpostavljaju ključnu ulogu negativnog mišljenja u nastanku depresivnih poremećaja, pri čemu se poseban značaj daje ulozi perceptivnih i atribucijskih stilova, te sustavu vjerovanja. Istraživanja su pokazala da iskrivljene interpretacije trenutnih okolnosti, te stavovi i sheme koje leže u njihovoj osnovi, značajno doprinose razvoju depresivnih simptoma. Kognitivne teorije depresije mogu se dobro koncipirati u terminima diateza – stres okvira. Naime, pretpostavlja se da negativna kognitivna diateza, u kombinaciji sa stresorom, predviđa pojavu i pojačavanje depresivnih simptoma. Teorija beznadnosti je noviji kognitivni model koji objašnjava nastanak depresije, na način da opisuje kognitivne stilove (zaključci o uzrocima, o sebi i o budućnosti) koji igraju ulogu u etiologiji depresivnosti. Teorija ide korak dalje, te također pretpostavlja da su atribucijski uzorci i njihova interakcija sa stresom bolje povezani sa specifičnim sklopom simptoma – depresija beznadnosti, nego sa generalnim simptomima depresije. Polazeći od navedenih teorijskih postavki, ovim radom nastojalo se ispitati povezanost atribucijskih dimenzija za uspjeh i neuspjeh s različitim simptomima depresivnosti u adolescentskoj dobi. Sudionici su bili 419 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole, te prvih, drugih i trećih razreda srednje škole. Pretpostavka je da će internalne, stabilne i globalne atribucije neuspjeha biti pozitivno povezane s depresivnim simptomima, dok će internalne, stabilne i globalne atribucije uspjeha biti negativno povezane s istim simptomima. Također, očekuje se da će atribucije uspjeha i neuspjeha bolje predviđati simptome depresije beznadnosti nego generalne simptome depresivnosti. Rezultati su pokazali da su stabilne i globalne atribucije uspjeha i neuspjeha povezane sa simptomima depresivnosti i depresije beznadnosti na očekivani način, osim globalnih atribucija uspjeha koje su pozitivno povezane sa depresivnim simptomima. Objašnjavanje uspjeha i neuspjeha internalnim ili eksternalnim uzrocima nema značajnih relacija sa simptomima depresivnosti. Također se pokazalo da atribucijske dimenzije neuspjeha nemaju značajne efekte na generalne simptome depresivnosti, ali da predviđaju simptome depresije beznadnosti. Na generalnom nivou, rezultati potvrđuju da je dimenzionalno procjenjivanje uzroka događaja povezano s različitim simptomima depresivnosti, te da atribucije neuspjeha predviđaju simptome depresije beznadnosti.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Ana Kurtović (akurtovi@ffos.hr), 3. Lis. 2013. u 22:41 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4