crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 645461

Zbornik radova

Autori: Baborac, Jelena; Kurtović, Ana
Naslov: Perfekcionizam, samoefikasnost i preferirana samoća kao odrednice ispitne anksioznosti
( Perfectionism, self-efficacy and preferred solitude as determinants of test anxiety )
Izvornik: 21. dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.). - Zagreb :
Skup: 21. dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Republika Hrvatska, 11. - 13. 04. 2013.
Ključne riječi: ispitna anksioznost; perfekcionizam; samoefikasnost; preferirana samoća
( Perfectionism; self-efficacy and preferred solitude as determinants of test anxiety )
Sažetak:
Ispitne su situacije sastavni su dio života učenika i studenata, a doživljaji straha i nelagode uzrokovani mogućim negativnim ishodom ispitivanja predstavljaju učestalu popratnu reakciju kod nekih osoba. Ispitna anksioznost ne smatra se samo prolaznim stanje, nego i stabilnom osobinom koja pretpostavlja učestale negativne reakcije pojedinaca na ispitne situacije. većina istraživača slaže se da je ispitna anksioznost višedimenzionalni konstrukt, a većinom se razmatraju kognitivna i emocionalna komponenta. Kognitivnu komponentu, odnosno zabrinutost, karakterizira briga oko ishoda i posljedica ispitivanja kao i razne ometajuće misli koje uključuju negativna očekivanja, samokritiku, neadekvatnost i mogućnost neuspjeha. S druge strane, emocionalnost obuhvaća niz fiziološko-afektivnih reakcija, kao što su strepnja, napetost, strah, nemir, drhtanje, znojenje, isprekidano disanje i sl. Budući da se osobe razlikuju u doživljavanju ispitne anksioznosti, ovim se istraživanjem željelo ispitati koliko se te razlike mogu objasniti razlikama u pojedinim dimenzijama perfekcionizma, samoefikasnosti i preferiranoj samoći. Istraživanje je provedeno na uzorku od 214 studenata Filozofskog fakulteta u Osijeku, koji su neposredno nakon polaganja ispita ispunili Upitnik ispitne anksioznosti (TAI), Multidimenzionalnu skalu perfekcionizma (MPS-F), Skalu opće samoefikasnosti te Adaptiranu skalu preferirane samoće. Ustanovljena je umjerena pozitivna povezanost obaju komponenti emocionalnosti i zabrinutosti s neadaptivnim dimenzijama perfekcionizma te negativna povezanost sa samoefikasnošću. Rezultati regresijske analize pokazali su da obje komponente ispitne anksioznosti najbolje predviđa subskala neurotskog perfekcionizma i samoefikasnost, dok značajan ali manji doprinos u objašnjenju kognitivne dimenzije ispitne anksioznosti imaju i subskale osobni standardi te roditeljski pritisak.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Ana Kurtović (akurtovi@ffos.hr), 4. Lis. 2013. u 12:02 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4