crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 645476

Zbornik radova

Autori: Kurtović, Ana
Naslov: Depresivnost kod mlađih i srednjih adolescenata – provjera modela beznadnosti.
( Depression in young and middle adolescents - test of hopelessness model )
Izvornik: Ljudski potencijali kroz životni vijek : knjiga sažetaka / Jelčić, Jasminka ; Lopižić, Josip ; Lugović, Gina ; Sušanj, Zoran (ur.). - Šibenik : Hrvatsko psihološko društvo, Društvo psihologa Šibenik , 2006. 41-42.
Skup: 14. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Vodice, Hrvatska, 25.-28.10.2006.
Ključne riječi: adolescenti; depresivnost; atribucije; beznadnost
( adolescents; depression; attributions; hopelessness )
Sažetak:
Kognitivni modeli pretpostavljaju ključnu ulogu negativnog mišljenja u nastanku depresivnih poremećaja, pri čemu se poseban značaj daje ulozi perceptivnih i atribucijskih stilova, te sustavu vjerovanja. Istraživanja su pokazala da iskrivljene interpretacije trenutnih okolnosti, te stavovi i sheme koje leže u njihovoj osnovi, značajno doprinose razvoju depresivnih simptoma. Teorija beznadnosti je noviji kognitivni model koji objašnjava nastanak depresije, na način da opisuje kognitivne stilove, koji igraju ulogu u etiologiji depresivnosti. Teorija ide korak dalje, te također pretpostavlja da su atribucijski uzorci i njihova interakcija sa stresom bolje povezani sa specifičnim sklopom simptoma – depresija beznadnosti, nego sa generalnim simptomima depresije. Ovim radom nastojalo se provjeriti postavke teorije beznadnosti, te dobne i spolne efekte na uzorku mlađih i srednjih adolescenata. Sudionici su bili 419 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole, te prvih, drugih i trećih razreda srednje škole. Pretpostavka je da će internalne, stabilne i globalne atribucije neuspjeha biti pozitivno povezane s depresivnim simptomima, ali da će bolje predviđati simptome depresije beznadnosti, nego opće simptome depresivnosti. Također, očekuje se da će djevojke pokazivati negativnije atribucijske uzorke i više depresivnih simptoma od mladića. Rezultati su pokazali da objašnjavanje neuspjeha internalnim uzrocima nije značajno povezano sa simptomima depresivnosti, dok objašnjavanje neuspjeha stabilnim i globalnim uzrocima značajno pozitivno korelira sa depresivnošću. Također se pokazalo da atribucijske dimenzije u interakciji sa stresom nemaju značajne efekte na opće simptome depresivnosti, ali predviđaju simptome depresije beznadnosti. Nisu nađeni efekti spola, dobi niti njihove interakcije na depresivnost, ali su ustanovljeni značajni efekti spola i dobi na dimenziju stabilnost, u smislu da su učenici imali stabilnije atribucije neuspjeha od učenica. Također je nađen značajan efekt interakcije spola i dobi na dimenziju internalnost, na način da su učenice s dobi imale sve eksternalnije atribucije neuspjeha, dok učenici što su stariji to su više neuspjeh objašnjavali internalnim uzrocima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Ana Kurtović (akurtovi@ffos.hr), 4. Lis. 2013. u 13:03 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4