( Group psycho-educative therapeutic treatment of war veterans with chronic PTSD diagnosis )
Izvornik: Psiholozi u unaprjeđenju i zaštiti zdravlja – interdisciplinarni pristup : knjiga sažetaka / Pačić Turk, Ljiljana (ur.). - Zagreb : Hrvatska psihološka komora , 2006. 87-87.
Skup: 1. hrvatski kongres primijenjene psihologije
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 26.-29.04.2006.
Ključne riječi: grupna psihoedukativna terapija; PTSP
( group psycho-educative therapy; PTSD )
Cilj rada je procijeniti uspješnost grupnog psihoedukativnog terapijskog tretmana u ratnih veterana s dijagnozom kroniènog posttraumatskog stresnog poremeæaja. Uzorak èini 109 pacijenata, ratnih veterana s dijagnozom posttraumatskog stresnog poremeæaja, podijeljenih u grupe (10-12 pacijenata u grupi), koji su participirali u homogenoj ambulantnoj grupnoj psihoedukativnoj terapiji u trajanju od 90 minuta, strukturiranoj kroz šesnaest susreta, jedanput tjedno, a koja se provodi u Regionalnom centru za psihotraumu Psihijatrijske klinike Klinièke bolnice Osijek. Tretman provode dva nezavisna terapeuta (psiholog i viša medicinska sestra). Prije poèetka i nakon provedene grupne psihoterapije izvršena je procjena opæe psihopatologije inventarom samoprocjene SCL-90-R, a nakon tretmana pacijenti su procjenjivali osobno zadovoljstvo sadržajem i strukturom susreta na upitniku za procjenu zadovoljstva konstruiranim u svrhu ovog istraživanja. Iako pacijenti, sudionici grupne psihoedukativne terapije, pokazuju visoko zadovoljstvo sadržajem, naèinom rada i strukturom grupe, kao i svojim uèešæem tijekom grupnih susreta, rezultati su pokazali da nije došlo do redukcije simptoma nakon provedene grupne psihoedukativne terapije, veæ da je došlo do statistièki znaèajnog intenziviranja svih simptoma koje mjeri SCL-90-R inventar opæe psihopatologije.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Kategorija: Ostalo