crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 646581

Zbornik radova

Autori: Žebec, Mislav-Stjepan; Kotrla, Marina; Marinić, Damir
Naslov: Jedan vizualno-motorički test podijeljene pažnje i dobne promjene pripadnih mu rezultata na uzrastu od 8 do 17 godina
( A visual-motoric test of divided attention and age changes of its results in the age groups from 8 to 17 years )
Izvornik: XIII. Dani psihologije u Zadru. Knjiga sažetaka. / Sorić, Izabela (ur.). - Zadar : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta , 2002. 94-94.
Skup: XIII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 23-25.05.2002.
Ključne riječi: podijeljena pažnja; MID-KOGTESTER1; razvojne promjene
( divided attention; MID-COGTESTER1; developmental changes )
Sažetak:
Podijeljena pažnja je kognitivni proces koji se pored selektivne pažnje u literaturi najčešće navodi kao drugi ključni vid pažnje - kontrolnog mehanizma ljudske obrade podataka. Uglavnom se govori o dva područja definicije tog kognitivnog procesa: perceptivno i postperceptivno područje. Osnovno pitanje u istraživanju perceptivnog područja podijeljene pažnje jest: Je li perceptivni sustav ograničen u svojoj sposobnosti obrade višestrukih ulaznih podataka i ako jest, kakav je oblik tog ograničenja, odnosno, koje su njegove zakonitosti? Za razliku od toga, u postperceptivnom području podijeljene pažnje ispituju se kapacitetna ograničenja pažnje u kognitivnim procesima pamćenja i mišljenja, te motoričke kontrole. Najčešće mjere podijeljene pažnje u postperceptivnom području su različite mjere interferencije u istovremenom, ili vremenski bliskom izvođenju kognitivnih zadataka, pri čemu je jedna od najčešćih istraživačkih paradigmi – paradigma dualnih zadataka. Podijeljena pažnja je aktualan konstrukt i u novijim teorijskim modelima kognitivnog razvoja koji jasno ističu važnost dobnih promjena kontrolnih mehanizama ljudske obrade podataka, kao preduvjeta za kvalitativne promjene u intelektualnom funkcioniranju tijekom odrastanja. U provedenom istraživanju korišten je jedan novi vizualno-motorički test podijeljene pažnje, koji je sastavni dio računalno zasnovane baterije kognitivnih testova MiD-cogtester1. Istraživanje je provedeno individualno na uzorku od 464 ispitanika s dominantnom desnom rukom, oba spola i podijeljenih u šest školskih uzrasta: drugi, treći, peti i sedmi razred osnovne škole, te prvi i treći razred gimnazije. Ispitanici su bili učenici jedne osnovne škole i jedne gimnazije Grada Zagreba. Nekoliko izlaznih kvantitativnih podataka primijenjenog instrumenta je korišteno kao mjere podijeljene pažnje i najveći dio njih pokazuje jasan utjecaj dobi na povećanje podijeljene pažnje u promatranom razdoblju djetinjstva i adolescencije. Zasebno su razmatrane dobne promjene procjena motoričkih i kognitivnih komponenti odgovora u testu.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Damir Marinić (dmarinic@ffos.hr), 9. Lis. 2013. u 17:46 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4