crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 647130

Zbornik radova

Autori: Milić, Marija; Duvnjak, Ivana; Velki, Tena
Naslov: Uloga dječje percepcije roditeljskog sukoba na prilagodbu djece u školi
( Role of children's perception of inter parental conflict on their school adjustment )
Izvornik: Savremeni trendovi u psihologiji / Ivana Živančević Sekeruš (ur.). - Novi Sad : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu , 2013. 244-245 (ISBN: 978-86-6065-174-9).
Skup: Naučno-stručni skup "Savremeni trendovi u psihologiji 3"
Mjesto i datum: Novi Sad, Republika Srpska, 11-13.10.2013.
Ključne riječi: sukob među roditeljima; samoefikasnost; pedagoške mjere
( inter parental conflict; self-efficacy; pedagogical measures )
Sažetak:
Obitelj ima primarnu ulogu u djetetovom razvoju. Mnogobrojna istraživanja pokazuju negativan utjecaj promatranja obiteljskog nasilja na djetetovo funkcioniranje i prilagodbu. Cilj istraživanja bio je ispitati utjecaj dječje percepcije roditeljskih sukoba na njihovu prilagodbu u školi. U tu svrhu ispitali smo razlike između učenika s i bez izrečenih pedagoških mjera te između učenika s uzornim vladanjem i onih koji nemaju uzorno vladanje u percepciji intenziteta sukoba među roditeljima, samookrivljavanju, osjećaju prijetnje te socijalnoj, akademskoj i emocionalnoj samoefikasnosti. Također smo provjerili povezanost percepcije roditeljskih sukoba i mjera samoefikasnosti te školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 428 učenika (62% mladića i 38% djevojaka) prvog i drugog razreda srednjih strukovnih škola (prosječne dobi 15.9 godina). Učenici su popunjavali Skalu dječje percepcije sukoba među roditeljima i Upitnik samoefikasnosti za djecu. Učenici su također popunili upitnik kojim su ispitani sociodemografski podatci, školski uspjeh, vladanje i pedagoške mjere. Rezultati su pokazali kako učenici koji imaju izrečenu pedagošku mjeru percipiraju veći intenzitet sukoba među roditeljima (F(1, 420) = 28.07 ; p < .01), iskazuju višu razinu samookrivljavanja (F(1, 420) = 27.78 ; p < .01) te osjećaju veću prijetnju (F(1, 420) = 11.14 ; p < .01). Također ovi učenici imaju slabiju akademsku samoefikasnost (F(1, 437) = 35.88 ; p < .01). Učenici koji nemaju uzorno vladanje percipiraju veći intenzitet sukoba među roditeljima (F(1, 409) = 4.90 ; p < .05), iskazuju višu razinu samookrivljavanja (F(1, 409) = 20.74 ; p < .01) te imaju slabiju akademsku samoefikasnost (F(1, 426) = 39.61 ; p < .01). Korelacijska analiza pokazala je statistički značajnu povezanost na svim mjerama (r od -.11 do -.32), u smjeru postojanja negativne korelacije između mjera percepcije sukoba među roditeljima i mjera samoefikasnosti. Također je dobivena i statistički značajna negativna povezanost školskog uspjeha s percepcijom intenziteta sukoba među roditeljima (r = -.15) i samookrivljavanjem (r = -.24). Možemo zaključiti da percepcija roditeljskog sukoba ima negativne učinke na učenikov akademski uspjeh i ponašanje u školi. Pojava problematičnog ponašanja djeteta u školi može poslužiti kao jedan od indikatora prisutnosti obiteljskog nasilja stoga je poželjno da se unutar školskog sustava uključi roditelje u prevencijske programe ove problematike.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Tena Velki (tvelki@ufos.hr), 13. Lis. 2013. u 23:15 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4