crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 649227

Časopis

Autori: Rovan, Daria; Pavlin-Bernardić, Nina; Vlahović-Štetić, Vesna
Naslov: Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima
( The structure of students' motivational beliefs in mathematics and their relation to academic outcomes )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 22 (2013), 3; 475-495
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: motivacija; motivacijska uvjerenja; očekivanja; vrijednosti; ciljevi postignuća
( motivation; motivational beliefs; expectations; values; achievement goals )
Sažetak:
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo željeli utvrditi kakva je struktura motivacijskih uvjerenja u matematici te ispitati u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s obrazovnim ishodima: postignućem, spremnošću za daljnje bavljenje matematikom te strahom od matematike. Sudionici su bili 387 učenika petog, šestog, sedmog i osmog razreda dviju zagrebačkih osnovnih škola. Oni su ispunili skale za mjerenje očekivanja i vrijednosti učenika, ciljeva postignuća i straha od matematike. Prikupljeni su i osnovni demografski podaci o sudionicima te podaci o prethodnom i aktualnom postignuću u matematici, kao i procjena spremnosti učenika da se dalje bave matematikom. Rezultati konfirmatorne faktorske analize jasno podržavaju strukturu motivacijskih uvjerenja kakvu pretpostavlja teorija očekivanja i vrijednosti. Kao značajna motivacijska uvjerenja izdvajaju se očekivanja uspjeha te tri komponente procjene vrijednosti (interes, korisnost, važnost). Hijerarhijske regresijske analize pokazale su da su, uz ciljeve postignuća, očekivanja i vrijednosti iz matematike važni prediktori postignuća u matematici, spremnosti na učenje matematike te straha od matematike, čak i kad se kontrolira prethodno postignuće.
Projekt / tema: 130-1301676-1357
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://www.nature.com/jhg/journal/v50/n11/abs/jhg200583a.html
Broj citata:
Altmetric:
DOI: 10.5559/di.22.3.05
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima
Upisao u CROSBI: Daria Rovan (drovan@ffzg.hr), 23. Lis. 2013. u 16:30 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4