Pregled bibliografske jedinice broj: 649976

Autori: Čorkalo, Dinka
Naslov: Vezanost za zemlju i vezanost za narod: dvije strane iste medalje?
( Patriotism and nationalism: two sides of the same coin? )
Izvornik: XVII. Dani Ramira i Zorana Bujasa: knjiga sažetaka / Kamenov, Željka, Jelić, Margareta, Jokić Begić, Nataša (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet: Odsjek za psihologiju i Hrvatsko psihološko društvo , 2005. 42-42.
Skup: XVII. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 15.-17. 12. 2005.
Ključne riječi: patriotizam; nacionalizam; SAD; Hrvatska
( patriotism; nationalism; USA; Croatia )
Rad donosi prikaz rezultata usporedbe nacionalizma i patriozitma u hrvatskih i američkih studenata. Rezultati upućuju na to da a slijepi i konstruktivni patriotizam ne iscrpljuju sve oblike patriotske privrženosti koju netko može razviti oprema svojoj zemlji i njenim ljudima, tj. prema naciji. Etnički je patriotizam predložen kao dimenzija koja podrazumijeva privrženost naciji, zasnovanu na vjerovanju da članovi nacije dijele zajedničko porijeklo, a time i zajedničku sudbinu. Dimenzija patriotizma dijeli malu količinu varijance s konstruktivnim patriotizmom i substancijalnu količinu varijance sa slijepim patriotizmom, što upućuje na to da ta dva konceopta dijele sržne patriotske sentimente povezane s unutargrupnom isključivošću. Također je pokazano da različiti oblici patriotske privrženosti imaju različit utjecaj na stavove prema vanjskim grupama. Dok konstruktivni patriotizam ne proizvodi razlike u stavovima prema vanjskim grupama, osobe visoko na slijepom i na etničkom patriotizmu imaju negativnije stavove prema vanjskim grupam Dobiveni rezultati koji pokazuju više rezultate američkog uzorka na mjerama slijepog i etničkog patriotizma upućuju na zanimljiv fenomen koji smo nazvali prekomjernom etnizacijom vlastite grupe, čak i kada je grupa po definiciji ne-etnička i raznolika kao što je to na primjeru američke nacije. Pretpostavili smo da je taj fenomen rezultat trenutnog konflikta i percipirane prijetnje grupi nu tu pretpostavku valja provjeriti u dodatnim istraživanjima.
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Kategorija: Ostalo
Upisao u CROSBI: Dinka Čorkalo Biruški (dcorkalo@ffzg.hr), 27. Lis. 2013. u 09:04 sati