( The relationship between music preferences, relevance of music, religion and nationality )
Izvornik: 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.). - Zagreb : Grafički zavod Hrvatske, d.o.o. , 2011. 248 (ISBN: 978-953-175-391-3).
Skup: 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 07.-09. 04. 2011.
Ključne riječi: glazbene preferencije; važnost glazbe; važnost religije; važnost nacionalne pripadnosti
( music preferences; relevance of music; relevance of religion; relevance of nationality )
Glazba je važan sastavni dio života u svim ljudskim društvima, te je prisutna u brojnim oblicima i ima mnoge važne funkcije. Zašto ljudi preferiraju određenu vrstu glazbe više nego neku drugu zanimljivo je pitanje na koje dosad nije u cijelosti odgovoreno. Unatoč nedostatku dosadašnjih istraživanja, važnost glazbe, religije i nacionalne pripadnosti mogući su konstrukti koji bi mogli doprinijeti objašnjenju razlika u glazbenim preferencijama. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost glazbenih preferencija i važnosti glazbe, religije te na cionalne pripadnosti. Podaci su prikupljeni u okviru XX. Ljetne psihologijske škole. Ispitanici (N= 616, 55% ženskog spola, prosječne dobi M=25, 7, SD=10, 20) su u tu svrhu ispunili Skalu glazbenih preferencija, konstruiranu za potrebe Ljetne škole, te tri pitanja o tome koliko im je u životu važna glazba, religija, te nacionalna pripadnost. U sklopu istraživanja dobivena su tri međunarodna (ritmični, intenzivni i refleksivni) i tri regionalna (konvencionalni, alternativni i refleksivni) faktora glazbenih preferencija. Rezultati su pokazali kako je važnost glazbe pozitivno povezana s preferencijom međunarodnog refleksivnog i međunarodnog intenzivnog stila te regionalnog alternativnog stila. Nadalje, pojedinci kojima je religija važnija preferiraju regionalni konvencionalni i regionalni refleksivni stil, te međunarodni ritmični stil, a manje preferiraju međunarodni intenzivni i regionalni alternativni stil. Važnost nacionalne pripadnosti pokazala se pozitivno povezanom s preferencijom regionalnog konvencionalnog i regionalnog refleksivnog stila, a negativno s preferencijom međunarodnog intenzivnog i regionalnog alternativnog stila. Dobiveni rezultati upućuju kako i ove varijable treba uzeti u obzir prilikom objašnjavanja i predviđanja glazbenih preferencija.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
URL Internet adrese: http://psihologija.ffzg.unizg.hr/uploads/Gb/Qm/GbQmtnkmj4MXzM51fkNRQA/knjiga_sazetaka_web_verzija.pdf