Ruralni turizam: iskustva Hrvatske i Srbije (CROSBI ID 48940)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Demonja, Damir ; Stojanović, Vladimir
hrvatski
Ruralni turizam: iskustva Hrvatske i Srbije
Ruralni turizam značajni je činitelj u aktivaciji i održivom razvoju ruralnih područja. Njegova važnost prvenstveno se ogleda u vrlo važnoj interakciji između poljoprivredne proizvodnje, proizvodnje tradicionalnih proizvoda, očuvanja kultiviranog krajolika, predstavljanja tradicije i kulturnih posebnosti, tradicionalne gastronomije i turističkih usluga, te korištenja postojećih resursa. Ruralni turizam pomaže očuvanju lokalnog identiteta, tradicije i običaja štiteći na taj način okoliš, jača autohtonu, tradicijsku i organsku proizvodnju, i podupire razvoj ruralnih područja koji se temelji na održivom razvoju. Ruralni prostor u Hrvatskoj zauzima 91, 6% njezine površine i odlikuje se velikom zemljopisnom i društvenom raznolikosti, što je velik potencijal za ruralni turizam. Ruralni turizam u Hrvatskoj, kao poseban oblik turizma u ruralnim područjima, koja su sa svojim prirodnim i kulturnim resursima temelj za razvoj kvalitetne turističke ponude, počeo se razvijati u posljednje vrijeme i ima manju važnost nego maritimni turizam. Prevladavajući tip krajolika u Srbiji je, također, ruralni prostor, i ruralni turizam preferirani je oblik turizma u skladu s Nacionalnom strategijom za turizam. Srbija je zemlja raznovrsnih prirodnih obilježja s mnogim atraktivnim spomenicima i kulturnim vrijednostima. Glavne aktivnosti u ruralnom turizmu su: pješačenje, izleti u prirodu (nacionalne parkove, zaštićena područja, itd.), lokalni festivali, i mnoge druge zabavne aktivnosti. Ruralni turizam u Srbiji gotovo u cijelosti je okrenut domaćem tržištu. Ova rasprava dat će pregled stanja ruralnog turizma u Hrvatskoj i Srbiji, izdvojit će specifičnosti (razlike, sličnosti i probleme) hrvatskog i srpskog ruralnog turizma, predložit će smjernice za njegov budući razvoj i, naposljetku, izdvojit će moguće načine suradnje u području ruralnog turizma između tih dviju zemalja.
Hrvatska, Srbija, ruralni turizam, specifičnosti, smjernice, suradnja
nije evidentirano
engleski
The importance of marketing in the development of equestrian tourism
nije evidentirano
Croatia, Serbia, rural tourism, specifics, guidelines co-operation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
88-91.
objavljeno
Podaci o knjizi
Svirčić Gotovac, Anđelina
Zagreb: Institut za društvena istraživanja
2013.
978-953-6218-53-0