Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socijalna kompetentnost i eksternalizirani/internalizirani problemi u ponašanju u dječjem vrtiću: povezanost s nekim aspektima odgojnih stilova roditelja i individualne stručne pomoći (CROSBI ID 601743)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Nataša Vlah ; Sanja Smojver-Ažić ; Renata Josipović, Romina Srok, Dajana Stjepanović Socijalna kompetentnost i eksternalizirani/internalizirani problemi u ponašanju u dječjem vrtiću: povezanost s nekim aspektima odgojnih stilova roditelja i individualne stručne pomoći. 2013

Podaci o odgovornosti

Nataša Vlah ; Sanja Smojver-Ažić ; Renata Josipović, Romina Srok, Dajana Stjepanović

hrvatski

Socijalna kompetentnost i eksternalizirani/internalizirani problemi u ponašanju u dječjem vrtiću: povezanost s nekim aspektima odgojnih stilova roditelja i individualne stručne pomoći

Cilj istraživanja je ispitati povezanost roditeljskog odgojnog stila sa socijalnom kompetentnošću i eksternaliziranim/internaliziranim problemima u ponašanju te utvrditi doprinos korištenja stručne pomoći na socijalnu kompetentnost i navedena obilježja ponašanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 178 djece (58% dječaka i 42% djevojčica) starih od dvije i pol do sedam godina, prosječno četiri godinestarosti, korisnika jednog dječjeg vrtića u Primorsko-goranskoj županiji. Procjenjivači su bile odgojiteljice koje su svaka zasebno dale procjene za 50% djece iz svoje skupine. Primijenjen je upitnik Skala socijalne kompetencije i evaluacije ponašanja SCEP (La Freniere i Dumas, 1995 ; Bubnić, 2002). Faktorskom su analizom potvrđena tri faktora: socijalna kompetentnost, eksternalizirani i internalizirani problemi u ponašanju zadovoljavajuće pouzdanosti. Od četiriju promatranih odgojnih stilova (autoritativni, autoritarni, permisivni i indiferentni) procijenjen je podjednaki postotak majčinog i očevog autoritativnog i permisivnog odgojnog stila pri čemu kod 1/3 djece odgojiteljice nisu dale procjene roditeljskih odgojnih stilova. U sveukupnom je uzorku djece procijenjeno da 12 % njih prima neki oblik individualnog stručnog rada radi nekih razvojnih specifičnosti. Kod 9% djece navedena pomoć je pružena u učestalosti od manje nego jednom mjesečno do najviše dva puta mjesečno, a kod 3% djece u učestalosti od jedanput do više puta tjedno. Rezultati pokazuju da djeca čije su majke i očevi procijenjeni kao autoritativni roditelji imaju značajno veću socijalnu kompetentnost te da djeca čije su majke autoritativnog odgojnog stila imaju istovremeno i značajnije niže internalizirane probleme u ponašanju. Uz parcijalizaciju efekata spola i dobi dobiven je značajan doprinos primanja stručne individualne pomoći i učestalosti te pomoći na eksternalizirane probleme u ponašanju kod djece kao i značajan doprinos primanja stručne individualne pomoći na internalizirane probleme u ponašanju kod djece.

eksternalizirani i internalizirani problemi u ponašanju; odgojiteljice u vrtiću; roditeljski odgojni stil; socijalna kompetentnost; stručna individualna pomoć

nije evidentirano

engleski

Social competence and externalizing / internalized behavior problems in kindergarten: relationship with some aspects of educational styles of parents and individual professional help

nije evidentirano

externalizing and internalized behavior problems; a nursery school teacher; parental child-rearing style; social competence; professional individual help

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

Treći hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu

predavanje

26.09.2013-28.09.2013

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija