crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 653732

Zbornik radova

Autori: Slišković, Ana; Zebić, Ivan; Gregov, Ljiljana.
Naslov: Sklonost kupovini i životni stil potrošača
( Buying tendency and consumer lifestyle )
Izvornik:
Skup: 21. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 06.-09.11.2013.
Ključne riječi: sklonost kupovini ; impulzivno kupovanje ; životni stilovi potrošača
( buying tendency ; impulsive buying ; consumers' lifestyles )
Sažetak:
Provedeno istraživanje temelji se na trodimenzionalnoj koncepciji sklonosti kupovini u čijoj su osnovi kognitivna i afektivna impulzivnost te podložnost situacijskim faktorima pri kupovini. Osnovni cilj istraživanja bio je ispitati odnose različitih dimenzija sklonosti kupovini sa osnovnim socio-demografskim karakteristikama i životnim stilovima potrošača. Istraživanje je provedeno metodom ankete na uzorku od 194 ispitanika, dobnog raspona od 24 do 50 godina, od čega je bilo 130 žena i 64 muškarca. Rezultati su pokazali očekivanu veću sklonost kognitivnoj i afektivnoj impulzivnosti kupovine kod žena. S druge strane, nema razlike među ženama i muškarcima u podložnosti situacijskim faktorima kupovine. Dok radni status i razina obrazovanja nemaju efekta na dimenzije sklonosti kupovini, dobiven je značajan efekt razine mjesečnih primanja ispitanika na kognitivnu komponentu impulzivnosti kupovine. Potrošači s većim osobnim prihodima u mogućnosti su upustiti se u nepromišljenu i neplaniranu kupnju. S druge strane, razina ukupnih mjesečnih primanja obitelji ispitanika ima značajan efekt na sve tri dimenzije sklonosti kupovini što potvrđuje važnost kupovne moći i ekonomskog položaja kućanstva u potrošačkim sklonostima. U pogledu životnih stilova potrošača, rezultati pokazuju da od četiri ispitivana životna stila (inovativno, obiteljski, društveno i liderski orijentirani) inovativno orijentirani životni stil ima najsnažnije povezanosti sa sve tri dimenzije sklonosti kupovini. Drugim riječima, inovativno orijentirani potrošači imaju veću sklonost impulzivnoj kupovini i podložniji su situacijskim faktorima kupovine. Pri tome je važno istaknuti da su ovom životnom stilu značajno sklonije žene te potrošači s višom i visokom stručnom spremom. Osim s inovativnom orijentacijom životnog stila, impulzivnost kupovine povezana je i s liderskom orijentacijom, ali dobivena povezanost je utvrđena samo za afektivnu komponentu impulzivnosti kupovine te je povezanost iako značajna niska. S druge strane, podložnost situacijskim faktorima pri kupovini povezana je sa svim ispitivanim orijentacijama životnog stila osim s obiteljski orijentiranim stilom. Rezultati istraživanja interpretirani su u okvirima motivacije potrošača te situacijskih i marketinških faktora koji djeluju na potrošače.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Ana Slišković (aslavic@unizd.hr), 12. Stu. 2013. u 09:35 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4