Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta (CROSBI ID 197501)

Prilog u časopisu | ostalo

Nikčević-Milković Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta // Psihologijske teme, 17 (2008), 1; 185-201

Podaci o odgovornosti

Nikčević-Milković

hrvatski

Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta

U novije je vrijeme u okviru kognitivističkih pristupa interes istraživača usmjeren na procese pisanja kao oblikovanja teksta. Model kognitivnih procesa pisanja Flowera i Hayesa (1984) nastoji objasniti te procese. Prema tom modelu, autori tekstova obrađuju informacije slično onome kako to opisuje Trostupanjski model pamćenja i učenja kao obrade informacija Atkinsona i Schiffrina (1968). Obradu informacija autora tekstova također možemo objasniti i Modelom dubine obrade informacija Craika i Lockharta (1972). Kvaliteta pisanog teksta ovisi o uporabi strategija i tehnika pisanja. Ključne su strategije pisanja: strategija planiranja, strategija izrade nacrta i strategija ispravljanja napisanog teksta. Proces pisanja nekog teksta vrlo je složen i zahtijeva veliku količinu kognitivnog napora. Istraživanja pokazuju da postoje velike interindividualne razlike u razvijenosti sposobnosti i vještine pisanja kao oblikovanja teksta. One proizlaze iz razlika: u kognitivnoj razvijenosti, spolu, dobi, u stavovima prema pisanju, u sposobnosti čitanja i dr. U poučavanju se pisanja kao oblikovanja teksta preporuča interakcijski ili procesni pristup.

model kognitivnih procesa pisanja; strategije i tehnike pisanja; pisanje kao proces i vještina; individualne razlike u pisanju; poučavanje pisanja kao oblikovanja teksta

nije evidentirano

engleski

The Process Approach to Writing Modelled on Shaping the Text

nije evidentirano

cognitive writing processes model; writing strategies and tehniques; individual differences in writing skills; teaching of writing modelled on shaping the text

nije evidentirano

Podaci o izdanju

17 (1)

2008.

185-201

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija